پایگاه خبری تحلیلی « پارس» - در پی کلاهبرداری تعدادی از دلالان سکه و ارز که به صورت غیرقانونی اقدام به فعالیت سفته بازی در محدوده سبزه میدان بازار تهران می نمایند تعدادی از این دلال ها در پی راه اندازی هیات امنا و اتحادیه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ، در حال حاضر تعداد شش نفر از افراد سرشناس این بازار دلالی به عنوان هیات امنا و معتمد انتخاب شده اند.

متصدیان این صنف، دو طرح زیر را جهت فعالیت خود مطرح نموده اند؛

۱-اعضا می بایست به منظور فعالیت در این بازار مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در صندوق نزد هیات امنا وثیقه بگذارند و مبلغ ودیعه نیز به منظور پشتوانه مالی و یا احیانا پرداخت ضرر و زیان است.

۲-  جهت انجام معاملات، افراد توسط هیات امنا ابتدا تایید شوند و طرفین معامله مبلغی را به عنوان کمیسیون به هیات امنا پرداخت نمایند و در صورت بروز هرگونه مشکلی اعم از تقلب و کلاهبرداری در معامله نیز هیات امنا ملزم به جبران ضرر است.

  تشکیل اتحادیه دلالان ارز و سکه در حالی صورت می گیرد که در قانون بیان شده است فعالیت ارزی خارج از شبکه بانکی فقط از طریق صرافی های دارای مجوز بانک مرکزی و فعالیت های سکه طلا نیز از طریق اتحادیه طلا و جواهر امکان پذیر است.

متاسفانه طی سال های اخیر بیشترین بروز مشکلات در بازار ارز و سکه ناشی از فعالیت های کاذب و غیرقانونی دلالان در این بخش بوده است که بدون مشخص بودن فعالان این بخش، همواره مشکلات فراوانی را برای امنیت اقتصادی کشور فراهم نموده اند لذا جا دارد دستگاه های ذیربط از جمله بانک مرکزی و اتحادیه طلا و جواهر نسبت به تعیین تکلیف فعالیت های دلالان تصمیم گیری نمایند و از بروز فعالیت های دلالی و سفته بازی به دلیل خدشه در بازارهای اقتصادی جلوگیری به عمل آورند.