حسین خرازی گفت: با توجه به بحرانی که سال ۹۲ به وجود آمد هم از لحاظ نقدینگی و هم از لحاظ واردات و قطعات بعید می دانم خودروسازان در سال ۹۳ بتوانند به اوج سوددهی قبلی شان برگردند.

حسین خرازی دبیرکل سابق کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی « پارس» اظهار داشت: اگر تیراژ تولید و فروش خودرو در سال ۹۳، به آمار سال۹۱ و قبل از آن برگردد و امکان تولید و فروش یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه به وجود بیاید و یعنی این که قطعه وارد بشود، قطعه سازها پول داشته باشند تا قطعه بسازند و مردم هم قدرت خرید مثلا پراید ۲۰ میلیون تومانی را داشته باشند، قطعا خودروسازها و قطعه سازها به سودهای سال ۹۰ و ۹۱ خواهند رسید.

وی افزود: ولی با توجه به بحرانی که سال ۹۲ به وجود آمد هم از لحاظ نقدینگی و هم از لحاظ واردات و قطعات بعید می دانم خودروسازان در سال ۹۳ بتوانند به اوج سوددهی قبلی شان برگردند.

وی اضافه کرد: در خرداد و تیر سال جاری، اصلا سودی وجود ندارد که بین   سهامداران خودروسازان توزیع گردد.

خرازی گفت: البته خودروسازان امسال از زیان دربیایند، ولی بعید است به سودهای سال ۹۰ و ۹۱ برسند.

وی اضافه کرد: وقتی شرکت زیان داده که اصلا سودی تقسیم نمی شود، اگر هم در سال ۹۳ سودی بکنند و در مجمع سال ۹۴ بخواهند تقسیم کنند، سود خیلی کمی خواهد بود؛ چون صنعت خودرو بسیار متکی به نقدینگی است و خروج نقدینگی پدر آن را درمی آورد.