به گزارش پارس  به نقل از تسنیم، اکرم دمیرتاش شامگاه یکشنبه در نشست با اعضا اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه ظرفیت های اقتصادی و شیلاتی استان بوشهر بسیار مطلوب است، اظهار کرد: استان بوشهر در بخش های مختلف دارای توانمندی خوبی است که زمینه جذب سرمایه گذار را دارد.

وی با اشاره به اینکه در بازدید از پارس جنوبی توانمندی صنایع گازی ایران مشاهده شد، تصریح کرد: کشور ایران کشوری قدرتمند است که بودجه سالانه آن افزودن بر ۵۰۰ میلیارد دلار است.

رئیس اتاق بازرگانی و تجارت ازمیر ترکیه افزود: بودجه سالانه ایران با جمعیت ۷۷ میلیون نفری، این کشور را به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه خاورمیانه تبدیل کرده است.

دمیرتاش با بیان اینکه ایران جزو ۲۲ کشور برتر اقتصادی دنیا است، خاطرنشان کرد: با توجه به اشتراکات موجود دو کشور ایران و ترکیه می توانیم سرمایه گذاری مشترکی در دو کشور داشته باشیم.

وی از انعقاد تفاهم نامه توسعه مناسبات تجاری میان ایران و ترکیه خبر داد و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه که میان نخست وزیر ترکیه و رئیس جمهور ایران منعقد شد تجارت ترجیحی برای ۱۴۰ قلم کالا بسته شد که با آغاز این فعالیت دیوارهای گمرک بین دو کشور برداشته می شود.

رئیس اتاق بازرگانی و تجارت ازمیر ترکیه از ۲ برابر شدن حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه خبر داد و گفت: با انعقاد تفاهم نامه میان ایران و ترکیه میزان مبادلات تجاری دو کشور از ۱۵ میلیارد دلار به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد.  

دمیرتاش با بیان اینکه بعد از مذاکرات در ژنو تحریم ها علیه ایران کاهش یافته است، تصریح کرد: تحریم هایی که آمریکا بر ایران اعمال می کند ظالمانه است اما کشور ما به عنوان یک دوست در کنار ایران قرار داشته است.

وی از امضای پروتکل اقتصادی در تهران خبر داد و گفت: با امضا پروتکل اقتصادی در تهران تصمیم بر این است که نمایشگاه تخصصی توسط تجار ترک در تهران افتتاح شود و اوائل سال ۲۰۱۵ میلادی نیز نمایشگاه تخصصی رایگان برای ارائه محصولات صنعت گران ایران در ترکیه برپا شود.