به گزارش پارس، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودرو سازان ایران در مورد وضعیت بازار خودرو در سال ۹۳ به خبرنگار پایگاه خبری فرجام گفت: در سال ۹۳ افزایش تولید را در برنامه خود داریم، متاسفانه در سال گذشته حدود ۷۵۰ هزار دستگاه بیشترتولید نکردیم. امیدواریم با رفع یکسری مشکلات از جمله تحریم بتوانیم تولید یک میلیون و دویست هزار دستگاه را در برنامه داشته باشیم که با این افزایش تولید، مقداری از زیان ها را پوشش دهیم.

وی در مورد افزایش قیمت خودرو در سال جدید گفت: در سال گذشته ضرر زیادی بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بر صنعت خودرو سازی ما وارد شد، به دلیل اینکه آقای نعمت زاده به عنوان مسئول سیاست گذاری خودرو و وزیر صنعت معدن و تجارت دستور دادند که قیمت خودرو ثابت بماند، امسال با افزایش تولید سعی می کنیم این زیان وارده را جبران کنیم.

وی در مورد اینکه آیا در سال جدید کاهشی در قیمت خودروها صورت می گیرد، بیان کرد: امسال خودروها کاهش قیمتی به دلیل وجود تورم موجود در کشور و بالاتر رفتن قیمت که اجتناب ناپذیر است مثل مالیات بر ارزش افزوده که سال گذشته ۶ درصد و امسال ۸ درصد محاسبه می شود، نخواهد داشت، یعنی در سال جدید و در ماه فرودین نسبت به اسفند سال گذشته ۲ درصد اضافه مالیات بر ارزش افزوده در فاکتور لحاظ شده و به دارایی پرداخت می شود و یا وقتی دیه افزایش پیدا می کند، باید خودروی که به مردم ارائه می شود بیمه شخص ثالث که اجباری است را دارا باشد خودرو ساز این مبلغ را از مردم دریافت و به بیمه می دهد البته تمام این موارد در فاکتور لحاظ شده است، سعی می کنیم افزایش قیمت کمتری صورت بگیرد. در رابطه با افزایش هزینه های خودمان اطلاعات را به شورای رقابت داده ایم و منتظر هستیم که شورای رقابت در رابطه با قیمت های جدید تصمیم بگیرد و به ما ابلاغ کند و تا به آن عمل کنیم.

دبیر انجمن خودرو سازان ایران با بیان این که شرکتهای خودرو سازی امسال محصولات جدیدی را به بازار ارائه می کنند در مورد کیفیت این محصولات جدید گفت: برنامه توسعه محصول، امسال با جدیت بیشتری در ایران خودرو، سایپا و سایر شرکت ها دنبال می شود و هرکدام تعدادی محصول جدید را به بازار ارائه خواهند کرد و این محصولات جدید روز به روز تولیداتش افزایش پیدا می کند، تولید محصولات قدیمی کم می شود، چون عمده نارضایتی مردم از خودروهای قدیمی ما است لذا با توسعه محصول و آمدن خودروهای جدید، این محصولات تکنولوژی های جدید را دارا خواهد بود در واقع کیفیت این خودروها به مراتب بهتر از خودورهای قدیمی خواهد بود.

احمد نعمت بخش در مورد زمان به بازار آمدن محصولات جدید گفت: عرضه محصولات جدید در طول سال انجام می شود و وارد بازار می گردد.

دبیر انجمن خودرو سازان ایران در مورد استاندار و کیفیت خودروهای تولیدی جدید گفت: تمام خودروهای تولیدی ما استانداردهای ایمنی وعملکردی ۵۵ گانه استاندارد اروپا را دارا هستند و سازمان ملی استاندارد، نظارت لازم را دارد و اگر این استاندارد را نداشته باشند مجوز شماره گذاری صادر نمی شود لذا تمام خودروها استانداردهای لازم را دارا هستند.