به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، اغلب مردم آمریکا بر این باورند که با حدود ۳۰۰۰۰۰ دلار میتوانند در دوران بازنشستگی شان را تامین باشند اما این در حالی است که پشتوانه ی مالی آنها در دوران بازنشستگی حدود ۲۵۰۰۰ دلار است.

اغلب مردم آمریکا در دوران بازنشستگی حدود ۱۵۲۰۴ دلار اعتبار مالی دارند اگر این آمار برای شما هم هشدار دهنده است پس باید روزانه مبالغی را پس انداز کنید.

مطالب زیر در این زمینه به شما کمک میکند تا کمی با مدیریت مالی زندگی آشنا شوید.

۱- در طول ماه حساب دخل و خرج تان را طوری تنظیم کنید که اندک مبلغی برای پس انداز باقی بماند.

این به این معنا نیست که خود را از احتیاجات زندگی محروم کنید فقط کافی است در طول ماه از روی برنامه پول خرج کنید مثلا اگر از فروشگاه خرید میکنید فیش و رسید بگیرید و نزد خودتان نگه دارید. هزینه های ماهانه را بنویسید و مبالغ هرکدام را جداگانه حساب کنید با این کار در آخر هر ماه حساب هایتان نظم و ترتیب بهتری دارد.

۲- در آخر هر ماه بهتر است هزینه هایی را که پرداخت کردید در یک لیست به ترتیب بنویسید.

مثلا لیستی تهیه کنید که هر هزینه را که بابت موارد مختلف پرداخت شده همراه با مبلغ آن بنویسید اول از همه باید درآمد ماهیانه تان را یادداشت کنید بعد به ترتیب؛ اجاره خانه، قبوض، مواد غذایی، کالاهای خریداری شده، هزینه های پزشکی و در آخر باقیمانده که برای پس انداز لازم دارید.

۳- شما باید دقیق بدانید که بودجه تان ماهیانه تان چقدر است بر اساس این بودجه باید هزینه کنید.

شما باید در طول زندگی از همین هزینه های ماهانه تجربه بگیرید تا برای ماه بعد بهتر مدیریت کنید. بودجه شما باید برای همه ی مواردی که در بالا اشاره شد صرف شود و در نهایت پس اندازی هم بماند. در لیست هزینه های ماهانه یک ستون جداگانه برای بودجه بندی قرار دهید مثلا برای خرید کالا یا هزینه های دیگر بودجه مشخص کنید تا از صرف هزینه ی زیاد جلوگیری شود. باید ماهانه هزینه هایتان مشخص باشد مثلا اگر این ماه برای خرید بودجه اختصاص دادید ماه بعد تا حد امکان بودجه خرید را صرف امور ضروری تر کنید صرفه جویی را فراموش نکنید. خیلی از افراد به دلیل صرف هزینه هایی که از روی برنامه ریزی نیست نمیتوانند پولی پس انداز کنند اما افراد باهوش تر معمولا برای بودجه و هزینه ها برنامه ریزی میکنند. کارشناسان مالی اغلب به افراد توصیه میکنند حداقل در ماه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمدشان را پس انداز کنند.

۴- با خودتان صادق باشید در مورد صرف هزینه ها به خودتان دروغ نگویید.

اگر واقعاً پولی را هزینه کردید در ان لیست ماهیانه بنویسید شما باید عادت کنید از روی برنامه پول خرج کنید در غیر اینصورت از لحاظ مالی دچار مشکل میشوید. نباید تصور کنید که ایده ای برای برنامه ریزی مالی ندارید همیشه باید واقع بین باشید برنامهریزی کمک بزرگی به شما خواهد کرد. مثلا نباید اگر در آخر ماه پولی را برای پس انداز در نظر گرفتید وسوسه شوید و آن را بابت خرید کالایی صرف کنید.

۵- مصرف بودجه تان را در طولانی مدت بررسی کنید.

چه هزینه هایی ضروری تر و مهمتر هستند. گاهی اوقات از یک ماه تا ماه دیگر هزینه ها اضافه یا کم میشوند گاهی اوقات مجبور هستید که بخشی از بودجه تان را صرف هزینه های مهم تر کنید مهم این است که شما با همین پس انداز های اندک ماهیانه تان در طول سال پشتوانه پیدا میکنید.

وقتی بودجه تان را برای هر هزینه ای جداگانه تنظیم میکنید با چشم باز پول خرج میکنید گاهی اوقات برخی از افراد بابت کالاها یا لوازم غیر ضروری پول های هنگفتی را خرج میکنند این عادت ها را کنار بگذارید عادت کنید همیشه پول تان را صرف هزینه های ضروری تر کنید. یادتان باشد که گاهی اوقات هزینه های پیش بینی نشده ای در زندگی به وجود می آید که شما حتی انتظار آن را هم نداشتید مثلا ماشین شما نیاز به تعمیر دارد یا خدایی نکرده هزینه های درمانی و پزشکی به وجود می آید شما همیشه باید از قبل این گونه هزینه ها را در نظر بگیرید برای همین است که نیاز به پس انداز دارید پس با برنامه ریزی و از روی اصول پول خرج کنید.