به گزارش پارس به نقل از مهر، با مشخص شدن حداقل دستمزد ۶۰۸ هزار و ۹۰۰ تومانی سال آینده میلیون ها کارگر و مشمول قانون کار، میزان عیدی سال آینده کارگران نیز معلوم شد. در بخش حداقل عیدی سال آینده، میزان دریافتی سال ۹۳ کارگران به نسبت سال جاری به میزان ۲۴۲ هزار و ۷۵۰ تومان بیشتر خواهد بود.

همچنین در بخش حداکثر و به عبارتی ۳ برابر حداقل دستمزد تعیین شده نیز، کارگران و مشمولان قانون کار ۳۶۴ هزار و ۶۲۵ تومان به نسبت حداکثر عیدی سال جاری دریافت می کنند. این ارقام به نسبت رشد درصدی حداقل دستمزد، افزایش خواهد یافت.

حداقل و حداکثر عیدی ۹۳

بنابراین کارگرانی که در سال جاری برابر با ۲ پایه حقوق ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومانی مصوب شورای عالی کار ۹۷۴ هزار و ۲۵۰ تومان عیدی پایان سال دریافت کرده اند در سال آینده به میزان ۱ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان عیدی خواهند گرفت.

همچنین گروه هایی که به میزان ۳ برابر حداقل دستمزد ۴۷۸ هزار و ۱۲۵ تومانی سال جاری، یعنی ۱ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۱۰۰ تومان عیدی دریافت کرده اند در سال آینده این رقم به ۱ میلیون و ۸۲۶ هزار و تومان افزایش می یابد.

وضعیت عیدی سایر سطوح مزدی

درباره سایر سطوح مزدی و افرادی که دارای پایه حقوق های به مراتب بالاتر از مصوبات شورای عالی کار هستند نیز می توانند به همان نسبت عیدی دریافت کنند به شرطی که میزان دریافت عیدی آنان از ۳ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۹۳ یعنی ۱ میلیون و هزار و تومان بیشتر نشود.

جدول ۱۴ ساله عیدی کارگران و مشمولان قانون کار

حداکثر عیدی (ریال) حداقل عیدی (ریال) حداقل مزد (ریال) سال
۱۷۰۳۷۰۰ ۱۱۳۵۸۰۰ ۵۶۷ هزار و ۹۰۰ ۱۳۸۰
۲۰۹۵۳۸۰ ۱۳۹۶۹۲۰ ۶۹۸ هزار و ۴۶۰ ۱۳۸۱
۲۵۶۰۱۴۰ ۱۷۰۶۷۶۰ ۸۵۳ هزار و ۳۸۰ ۱۳۸۲
۳۱۹۸۰۰۰ ۲۱۳۲۰۰۰ ۱ میلیون و ۶۶ هزار ۱۳۸۳
۳۶۷۷۷۶۰ ۲۴۵۱۸۴۰ ۱ میلیون و ۲۲۵ هزارو ۹۲۰ ۱۳۸۴
۴۵۰۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰۰۰ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ۱۳۸۵
۵۴۹۰۰۰۰ ۳۶۶۰۰۰۰ ۱ میلیون و ۸۳۰ هزار ۱۳۸۶
۶۵۸۸۰۰۰ ۴۳۹۲۰۰۰ ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار ۱۳۸۷
۷۹۰۵۶۰۰ ۵۲۷۰۴۰۰ ۲ میلیون و ۶۳۵ هزارو۲۰۰ ۱۳۸۸
۹۰۹۰۰۰۰ ۶۰۶۰۰۰۰ ۳ میلیون و ۳۰ هزار ۱۳۸۹
۹۹۹۹۰۰۰ ۶۶۶۶۰۰۰ ۳ میلیون و ۳۳۰ هزارو۳۰۰ ۱۳۹۰
۱۱۶۹۱۰۰۰ ۷۷۹۴۰۰۰ ۳ میلیون و ۸۹۷ هزار ۱۳۹۱
۱۴۶۱۳۷۵۰ ۹۷۴۲۵۰۰ ۴ میلیون و ۸۷۱ هزارو۲۵۰ ۱۳۹۲
۱۸۲۶۰۰۰ ۱۲۱۷۰۰۰ ۶ میلیون ۸۹۰ هزارتومان ۱۳۹۳