به گزارش پارس به نقل از مهر، عباس آخوندی در مراسم افتتاح آزادراه پل زال- اندیمشک اظهار داشت: خوشبختانه این پروژه نشان داد که دولت و بخش خصوصی می توانند به یکدیگر اعتماد کنند و ایران را با همکاری یکدیگر به آبادانی برسانند.

وی با بیان این که توسعه بدون ارتباطات امکان پذیر نیست افزود: بخش عمده ایران جدید و مدرن از طریق ارتباط مرکز کشور با بندر امام خمینی (ره) ایجاد می شود و نقش مهمی در توسعه بازرگانی ایران دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در حال حاضر ۵۵ میلیون تن در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری می شود اظهار داشت: بیش از ۳۰ درصد تجارت ایران از طریق بندر امام خمینی (ره) صورت می گیرد و کریدور جنوب شمال نقش زیادی را در توسعه ملی ایران دارد.

وی با اشاره به ساخت قطعه اول این آزادراه از سوی بخش خصوصی اظهار داشت: سال آینده ساخت قطعه سوم اندیمشک- اهواز را آغاز می کنیم و امیدواریم تا این پروژه در دولت روحانی به اتمام برسد.

آخوندی با بیان این که ساخت آزاد راه خرم آباد- اراک هم شروع شده است، گفت: آزادراه قزوین- رشت هم در حال اجرا است و امیدواریم در ۴ تا ۵ سال آینده بتوانیم از شمال تا جنوب ایران را از طریق آزادراه به یکدیگر متصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه قبل از افتتاح آزادراه اعلام کردم که باید از سوی سازمان حمل و نقل جاده ای امینی آن تایید شود بیان کرد: توسعه ایران و توسعه آزادراه ها با مشارکت بخش خصوصی انجام می گیرد اما باید در کل آیین نامه سیستم های سرمایه گذاری آزادراه ها بازنگری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا سهم بخش خصوصی به حداکثر برسد و دولت فقط کمک کننده باشد نه اینکه فقط مشارکت داشته باشد.

وی با بیان این که باید دسترسی بخش خصوصی را به بازار سرمایه و مدل های سرمایه گذاری فراهم کنیم افزود: ما به خدماتی که به اهالی روستا ارایه می دهیم هم توجه داریم و به همین جهت افزایش رفاه مردم در دو طرف آزادراه در دستور کار قرار دارد.

آخوندی تصریح کرد: راه آهن موجود را در این منطقه باید توسعه دهیم و اتصال خرم آباد به راه آهن جنوب در دست اقدام است.