به گزارش پارس به نقل از فارس، ستار محمودی با اعلام اینکه ۲۴ استان کشور در وضعیت قرمز منابع آبی هستند گفت: تنها وضعیت آبی ۷ استان از میان ۳۱ استان کشور قرمز نیست و این در حالی است که ۲۴ استان از لحاظ وضعیت منابع آبی در وضعیت قرمز قرار دارند و منابع آبی آنها کاهش محسوس داشته است.

قائم مقام وزیر نیرو به ارزش آب اشاره کرد و اظهارداشت: متاسفانه ایران در مقایسه با سایر کشور ها از لحاظ مصارف آب کشاورزی، افزایش درآمد و تولید محصولات کشاورزی به ازای هر مترمکعب آب، در جایگاه مناسبی قرار نگرفته است.

وی به کاهش بارندگی ها، کاهش جریان های سطحی و رواناب ها در سال آبی جاری و در مقایسه با متوسط درازمدت و سال آبی گذشته اشاره کرد. محمودی روند تکاملی شرکت های آب و فاضلاب از بدو تاسیس را مناسب ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت های مناسبی از جهت اقدامات فنی - مهندسی برای مدیریت آبرسانی صورت گرفته اما امروزه نیاز است که اقدامات توسعه پایدار در خصوص ارزش آب و روند منابع آب سطحی صورت پذیرد.

قائم مقام وزیر نیرو نحوه پیاده سازی تعرفه های ابلاغ شده در سال آینده را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: در سال آینده دو چالش مهم مشکل منابع آب و نحوه پیاده سازی تعرفه های ابلاغ شده پیش روی ما است.

محمودی تصریح کرد: سال آینده آزمونی است برای مدیریت جدید صنعت آب و فاضلاب کشور که به آمادگی سیستم های مدیریتی بستگی دارد. وی به راهکارهای مدیریتی برای چالش های احتمالی اشاره کرد و گفت: اطمینان از تامین میزان سرانه آب، اولویت بخشی و تمرکز بر طرح های نیمه تمام، پیش بینی طرح های اضطراری، برنامه نگهداری و بهره برداری از تاسیسات، توجه به کیفیت آب، شیوه های کنترل مصرف، شیوه های کنترل مصرف، اندازه گیری و سرعت عمل در رفع حوادث از برنامه های مهم مدیریتی در سال آینده عنوان کرد.