به گزارش پارس به نقل از فارس، وزیر نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت تولید نفت در ایران گفت: هم اکنون حدود ٣ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز ظرفیت تولید نفت داریم اما کمتر از این میزان تولید می کنیم که باید ظرفیت تولید خود را به ۴ میلیون بشکه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه عراق در تولید نفت از ایران جلو زده است گفت: طرح های افزایش تولید نفت نیز در ایران در دستور کار قرار دارد.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به اینکه آیا واردات بنزین در سال آینده قطعی است، گفت: به طور قطع سال آینده بنزین وارد می کنیم اما هنوز هیچ رقمی برای میزان واردات تصمیم گیری نشده است.

زنگنه با اشاره به سفرش به عمان تصریح کرد: در عمان قرار است درباره صادرات گاز که از مدتها قبل مطرح بوده، بحث شود که امیدواریم بتوانیم به یک سند عملیاتی تعهد آور برای دو طرف برسیم.

وی درباره این که آیا با عمان برای ورود به بازار خرده فروشی گاز به توافق رسیده اید، گفت: توافقاتی در این زمینه انجام شده که در این سفر به نتایج خوبی خواهیم رسید.

وزیر نفت با اشاره به طلب وزارت نفت از بابک زنجانی گفت: هنوز این طلب سر جای خود باقی است و هر ایرانی همچنان ١١٠ هزار تومان از بابک زنجانی طلب دارد.

وی با اشاره به بدهی نیروی انتظامی نیز ادامه داد: طلب -وزارت نفت- از نیروی انتظامی بالای ١٩٠ میلیون دلار است که در حال پیگیری برای دریافت مطالبات هستیم.

وزیر نفت با اشاره به ورود نفت خام به بورس گفت: در این زمینه یک مقدار کار تکنیکی باقی مانده است اما تصمیمات آن گرفته شد و قرار است اجرا شود.

وی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد درباره جایگاه های سی ان جی گفت: دستمزد جایگاه ها فروش فرآورده های نفتی و سی. ان. جی از نظر ما پایین بود که شورای اقتصاد چند شب پیش با افزایش دستمزد جایگاه داران موافقت و آن را تصویب کرد.

وزیر نفت همچنین با اشاره به ساخت جایگاه های کوچک سوخت گفت: اصل این موضوع پذیرفته شده است اما قرار است تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۳ وزارت نفت و شهرداری در این خصوص تفاهم کنندکه کار ساخت ۱۰۰ جایگاه سوخت در دستور کار قرار می گیرد.