به گزارش پارس به نقل از فارس، آخرین مرحله واریز یارانه نقدی خانوارها در سال ۱۳۹۲ ساعت ۲۴ شب گذشته انجام شد.

برخلاف دوره های قبل که در هنگام واریز یارانه ها سیستم شتاب و خودپردازهای بانکی با مشکل مواجه می شدند مراجعه خبرنگار ما به چندین خودپرداز بانکی در سطح شهر، از فعالیت عادی شبکه حکایت داشت.

در دو دوره قبل کار به جایی رسید که بسیاری از خودپردازها امکان ارائه هیچگونه خدماتی را به مراجعه کنندگان نداشتند.

پس از آن بود که دبیر کل بانک مرکزی از ارائه پیشنهاداتی برای تغییر زمان واریز یارانه نقدی خبر داد. وی در این باره به فارس گفت: با مسئولان مربوطه در حال برنامه ریزی هستیم تا با مدیریت ترافیک شبکه، یارانه ها در زمانی پرداخت شود که با سایر پرداخت ها همزمان نشود.

همچنین ناصر حکیمی مدیرکل اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی هم در مورد راهکار های رفع مشکل اختلال در شبکه شتاب در اولین روز واریز یارانه های نقدی، از پیشنهاد بانک مرکزی برای تغییر زمان واریز یارانه نقدی به اواسط هر ماه و اواخر هفته خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال ۸۹ که بحث واریز یارانه نقدی آغاز شد بانک مرکزی همواره خواستار همزمان نبودن واریز یارانه با حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران برای جلوگیری از افزایش حجم تراکنش و بروز اختلال در این شبکه بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس بانک مرکزی پیشنهاد واریز یارانه نقدی در اواسط هر ماه و روزهای پایانی هفته را به سازمان هدفمند کردن یارانه ها ارائه داده ولی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در این زمینه ملاحظاتی دارد.

این مقام مسوول در بانک مرکزی تصریح کرد: در صورت توافق، یارانه نقدی اواسط هر ماه و برای جلوگیری از تراکم در بانک ها اواخر هفته واریز می شود.

روز واریز یارانه قبل از روز بیستم ماه بود اما از لحاظ دوره هفتگی واریز یارانه در وسط هفته انجام شد، ولی با همه این مسائل، امروز که چند ساعتی از واریز یارانه ها سپری شده، مشکلی در شبکه شتاب دیده نشده است.