به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدرضا نادری با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه ترخیص دارو از گمرک وجود ندارد، اظهار کرد: همواره موجودی ۲۰۰ تا ۳۰۰ تنی دارو در گمرک داریم که رقم طبیعی محسوب می شود و روزانه نیز به طور میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ تن دارو از گمرک ترخیص می شود.

وی با اشاره به شکایت بانک مرکزی از وی به دلیل صدور دستور ترخیص دارو از گمرک در چند ماه قبل اظهار کرد: با توجه به پاسخ هایی که ما ارائه کردیم این مشکل حل شده است.

معاون امور فنی و گمرکی گمرک ایران درباره بدهی واردکنندگان دارو به گمرک بابت مابه التفاوت ارز واردات دارو نیز گفت: بدهی واردکنندگان دارو مدام در حال رصد شدن است و مشکلی از این بابت نداریم. وزارت بهداشت نیز اگر مشکلی باشد حتما به ما منعکس می کند. واردکنندگان دارو حدود سه ماه مهلت داشتند تا بدهی مربوط به مابه التفاوت نرخ ارز واردات دارو را پرداخت کنند.

براساس تازه ترین آمار گمرک ایران در بهمن ماه امسال ۲۷۳۰ تن دارو به ارزش تقریبی ۱۶۳ میلیون دلار وارد کشور شد. این میزان واردات نسبت به بهمن ماه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۸۲.۴۶ و ۹.۹۳ درصد کاهش نشان می دهد.