به گزارش پارس به نقل از مهر، حمیدرضا جانباز در مراسم امضای قرارداد سرمایه گذاری طرح های آب و فاضلاب گفت: توسعه مشارکت بخش خصوصی یکی از روش های نوین تامین منابع مالی است که خوشبختانه این شیوه رو به پیشرفت است و در حال حاضر بخش عمده ای از سرمایه گذاری به روش BOT و BOO و بیع متقابل انجام می شود.

مشاور وزیر نیرو با اشاره به تاکید قانون بر استفاده از پساب اظهارداشت: در این راستا تلاش می شود تا برنامه هایی برای ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شود. در این زمینه، خرید آب از تاسیسات نمک زدایی از روش های مناسب برای تامین آب در کشور است.

جانباز با اعلام وجود ۷۶ پروژه آب و فاضلاب با سرمایه گذاری ۲۳۰۰ میلیاردتومان افزود: بخش خصوصی در حال حاضر برای تامین آب مورد نیاز کشور به طرح های سرمایه گذاری وارد شده است. از وزیر نیرو درخواست داریم تا با صندوق توسعه ملی نشستی برای تامین مالی طرح های آبی داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت پرداختی جدید مشترکان در قبوض ض آب تاکید کرد: پیش بینی می شود ۷۲ درصد مشترکان با رعایت الگوی مصرف، افزایش هزینه ای بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان داشته باشند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزایش های جدید را پلکانی دانست و بیان داشت: هم اکنون هزینه انشعاب فاضلاب در تهران بین ۳۸۰ تا ۸۵۰ هزارتومان است.