به گزارش پارس به نقل از فارس، کریم یاوری درباره بازگشت طرح بیمه بیکاری به مجلس با تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در جلسه امروز مجمع تصمیم به بازگشت این طرح به مجلس گرفته شذ و ممکن است مجلس مجددا بر طرح خود اصرار داشته باشد و بخواهد آن را اصلاح کند اما از سوی دیگر دولت طرح جامع بیمه های اجتماعی و حمایتی را در دستور کار دارد که در حال انجام مقدمات آن است.

وی تصریح کرد: حمایت کامل اجتماعی و یکپارچگی بیمه ها در دولت یازدهم آغاز شده که بخشی از آن مربوط به موضوع بیمه بیکاری است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در مورد اختصاص مبلغی از بودجه سال ۹۳ برای حمایت از متقاضیان کار گفت: در سال جاری به دلیل نبود اعتبار این رقم اختصاص پیدا نکرد اما سال آینده این کار انجام می شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس مجلس در صورت صلاحدید ممکن است پیگیر اصلاح طرح خود برای بیمه بیکاری باشد و دولت نیز بر اجرای این کار و تکمیل برنامه خود و ارائه لایحه جدید برای بیمه بیکاری و حمایت از متقاضیان کار تأکید دارد و هر دو موضوع به صورت همزمان انجام می شود.

طرح « بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار» صبح امروز با تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس بازگردانده شد تا مجلس طرح جامع تری را آماده کند.