به گزارش پارس به نقل از مهر، در هفته منتهی به ۱۴ اسفندماه امسال، ۷۹ هزار و ۶۰۵ خریدار در ۲۲۰ هزار و ۷۳۰ دفعه به داد و ستد پرداختند. تعداد خریداران در قیاس با هفته پیش چهار درصد کاهش و دفعات معاملات ۰.۹ درصد افزایش داشت. در هفته یاد شده، دو میلیارد و ۲۹ میلیون سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک انجام شد. حجم معاملات خرد و بلوک در مقایسه با هفته پیش ۵۱ درصد و ارزش آن ۸۲.۸ درصد افزایش داشت.

این در حالی است که حجم معاملات این هفته ۶۴.۸ و ارزش آن ۳۴۵.۳ درصد رشد را در قیاس با مدت مشابه قبل تجربه کرد.

از ابتدای امسال، ۱۷۹ میلیارد و ۶۱۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۹۱۶ هزار و ۸۶ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد پنج میلیون و ۵۹۹ هزار و ۷۹۴ سرمایه گذار، در ۱۶ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۵۰۷ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در این هفته با کاهش ۱.۶۸ درصدی به ۷۸ هزار و ۴۴۷ واحد رسید.

بر این اساس، شاخص کل از ابتدای سال تا پایان این هفته، ۳۸ هزار و ۴۰ واحد رشد کرد تا بازدهی ۱۰۶.۲ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند.

شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۸۹ هزار و ۵۶۹ واحد رسید که نسبت به هفته پیش ۱.۸۶ درصد کاهش داشت.

در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته، بر روی عدد ۶۵ هزار و ۶۲۲ واحد ایستاد که در قیاس با هفته قبل، ۲.۳۰ درصد کاهش را نشان می داد. شاخص بازار اول در هفته گذشته با ۲.۴۲ درصد و شاخص بازار دوم با ۰.۱۶ درصد کاهش همراه شد.

در هفته منتهی به ۱۴ اسفند ماه، تعداد ۳۵۲ هزار و ۲۶ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۳۵۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. این در حالی است که از ابتدای سال ۹ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۳۹۸ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۹ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شده است.