به گزارش پارس به نقل از مهر، اسماعیل محسنی کبیر در یک گردهمایی درباره آخرین اقدامات انجام گرفته به منظور تامین پایدار و مطمئن برق تابستانی مشترکان، گفت: بر اساس پیش بینی انجام گرفته میزان نیاز مصرف برای تابستان سال آینده به حدود ۵۰ هزار مگاوات افزایش می یابد.

معاون برنامه ریزی شرکت توانیر با تاکید بر اینکه از این رو به ورود پنج هزار ظرفیت جدید تولید برق تا پیش از تابستان سال اینده نیاز داریم، تصریح کرد: این درحالی است که پیش بینی می شود تا تابستان ۱۳۹۳ حدود ۳ هزار مگاوات ظرفیت اسمی جدید وارد شبکه برق کشور شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در تابستان سال جاری مصرف پیک مصرف برق کشور به ۴۶ هزار و ۳۵۰ مگاوات رسید، اظهار داشت: با وجود ثبت این رکورد مصرف برق اما صنعت برق بدون هیچ گونه مشکلی برق مشترکان را تأمین کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین برق تابستان سال آینده باید همه شرکت های برق منطقه ای و توزیع در زمینه مدیریت مصرف فعال باشند، بیان کرد: در بخش تأمین منابع مالی شرکت های برق منطقه ای باید در بخش تولید افزایش راندمان، کاهش تلفات و افزایش بهره وری از ظرفیت بند ۱۹ قانون بودجه سال جاری استفاده کنند.

محسنی کبیر با بیان اینکه در بخش تأمین، توسعه و بهینه سازی برق روستاها و استفاده از نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف هم ظرفیت های مالی قابل توجه ای در قانون بودجه امسال پیش بینی شده است، یادآور شد: در حال حاضر بهینه سازی پروژه های انتقال، فوق توزیع برق و صرفه جویی در هزینه پروژه های برقی در دستور کار توانیر قرار دارد.