به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد کشتی آرای امروز در همایش فرصتهای سرمایه گذاری سال ۹۳ اظهار داشت: در دو قرن پیش قیمت هر اونس طلا ۱۸ تا ۳۲ دلار بوده است، در سال ۱۹۸۰ به دلیل اشغال افغانستان توسط شوروی، هر اونس تا ۸۵۰ دلار افزایش پیدا کرد و پس از آن تا ۲۰ سال قیمت هر اونس طلا روی ۲۷۵ دلار ثابت ماند، اما از سال ۲۰۰۱ تا اکتبر ۲۰۱۱ قیمت طلا رشد پیدا کرده و تا ۱۹۳۰ دلار هم رسید، یعنی تقریباً ۷ برابر شد، اما از سال ۲۰۱۲ قیمت طلا روند کاهشی پیدا کرد، به نحوی که در ابتدای سال ۲۰۱۳ هر اونس طلا ۱۶۰۰ دلار بوده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: ظرف ۱۳ ماه گذشته قیمت طلا در جهان ۲۵ درصد و در داخل کشور ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در سال ۱۳۵۷ قیمت هر سکه ۴۲۰ تومان و در سال ۸۳ قیمت هر سکه ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

کشتی آرای گفت: ۳ عامل عمده افزایش قیمت طلا در دنیا وجود دارد که شامل افزایش قیمت انرژی و نفت، افزایش بحران ها و بی ثباتی ها و افزایش تقاضا با توجه به رشد اقتصادی کشورهای نوپا است.

کشتی آرای افزود: اگر کسی حوصله داشته باشد، سرمایه گذاری بر روی طلا خیلی بهتر است، چرا که یک پس انداز مطمئن و یک سرمایه گذاری مطمئن است.

کشتی آرای گفت: خیلی از کشورها بانک طلا دارند و نتیجه سرمایه گذاری طلا در این بانکها این است که قیمت طلا از تورم به دور می ماند، لذا اگر در کشور بانک طلا داشته باشیم، سرمایه گذاری مطمئن خواهد بود.