به گزارش پارس به نقل از فارس، یاهو اظهار کرد: در نمایشگاه گوشی امسال بارسلونا تولید کنندگان گوشی های تلفن همراه برای افزایش رقابت پذیری گوشی های خود و ارتقای سطح کیفی تولیدات خود برای حضور موفق تر چند مسئله را مورد توجه قرار داده اند.

همچنین با مختصر بررسی تولیدات معرفی شده در این نمایشگاه به برخی از رویکردهای تولید کنندگان در بازار گوشی های تلفن همراه و بطور کلی تجهیزات الکترونیکی هوشمند پی می بریم که در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهد شد:

۱. افزایش اندازه صفحه نمایشگر گوشی ها

با مقایسه گوشی های تولید شده توسط تولید کنندگان اصلی گوشی در سال های گذشته با تولیدات ارائه شده سال جاری به این نتیجه می رسیم که در طی سال های گذشته اندازه صفحه نمایشگر گوشی ها روز به روز افزایش پیدا کرده است.

بطور مثال گوشی سامسونگ S۲ در سال ۲۰۱۱ صفحه نمایشگری ۴.۳ اینچی داشت، در سال ۲۰۱۲ اندازه صفحه S۳ ۴.۸ اینچ بود، در سال ۲۰۱۳ S۴ با صفحه ۵ اینچی عرضه شد و گوشی سامسونگ S۵ معرفی شده در کنگره سال جاری دارای صفحه نمایشگر ۵.۳ اینچی است.

۲. گوشی های مقاومتر

یکی از بارزترین نکات گوشی های معرفی شده طی نمایشگاه سال جاری افزایش مقاومت این گوشی ها در برابر آب و گرد و خاک است. سامسونگ S۵ در رده گوشی های ضد آب و ضد گرد و خاک قرار گرفت، گوشی سونی Z۲ نیز ضد آب و گرد و خاک است و همچنین در این نمایشگاه شرکتی به نام درای ویرد محصولی را معرفی کرده است که می تواند تجهیزات الکترونیکی را ضد آب و وکیوم کند.

۳. ارتقاء کیفیت دوربین گوشی ها

کیفیت دوربین گوشی های ارائه شده در نمایشگاه سال جاری یکی از موضوعاتی است که بیشترین افزایش را در این گوشی های تجربه کرده است. اپل، نوکیا و اکنون سامسونگ طی سال جاری گوشی هایی را به بازار معرفی کرده اند که کیفیت و توانایی دوربین این گوشی ها در ثبت و ضبط تصاویر نسبت به سال گذشته پیشرفت چشم گیری داشته است. بعنوان مثال می توان به قابلیت فوکوس سریع در سامسونگ S۵ تا قدرت گرفتن تصاویر با وضوح ۴ هزار پیکسلی در سونی Z۲ اشاره کرد.

۴. افزایش تنوع رنگ

طی سال های گذشته شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ تولیدات خود را تنها در دو رنگ محدود سفید و مشکی عرضه می کردند، اما در نمایشگاه امسال تنوع رنگ در تولیدات این شرکت ها چشمگیر است. به گونه ای که گلکسی S۵ در ۴ رنگ سفید، مشکی، آبی و طلایی ارائه شده است، همچنین نوکیا تولیدات خود را به رنگ قرمز و زرد ارائه کرده است.

۵. ارائه تجهیزات مچی و ساعت های هوشمند

در بخشی از نمایشگاه حجم تجهیزات هوشمند مچی و همچنین ساعت های هوشمند ارائه شده بسیار قابل توجه است. این تجهیزات که در برخی از آنها قابلیت اتصال به گوشی نیز وجود دارد میتوانند برخی از اطلاعات را از گوشی همراه کاربران دریافت کنند.

در نمایشگاه امسال سامسونگ سه ساعت هوشمند معرفی کرده است و بسیاری از شرکت ها از جمله موتورولا، اپل، اچ تی سی، و ال جی اعلام کرده اند که تولیدات مشابه خود را در سال جاری به بازار معرفی خواهند کرد.

۶. قابلیت حذف کلمه عبور عددی از گوشی ها و تشخیص اثر انگشت

در برخی از شاخص ترین گوشی های معرفی شده از جمله سامسونگ S۵، قابلیت تشخیص اثر انگشت افزوده شده است که گوشی با تشخیص اثر انگشت خاص کاربر خود اجازه استفاده وی از این گوشی ها را خواهد داد.

پیشتر اپل در مدل ۵S خود این قابلیت را اضافه کرده بود و همچنین اچ تی سی نیز قابلیت نسبتا مشابهی برای قفل گوشی های خود به کاربران عرضه کرده است.

۷. بسیاری از گوشی های آینده توسط اپل یا سامسونگ تولید خواهند شد

در آخرین بررسی صورت گرفته مشخص شده است که سامسونگ و اپل سلطه قابل توجهی را بر بازار تلفن همراه دارند و بنظر می رسد که شرایط بازار با همین روند ادامه پیدا کند. بالغ بر ۷۰ درصد بازار گوشی تلفن همراه در ایالات متحده در اختیار دو شرکت سامسونگ و اپل است.

اگرچه بسیاری از شرکت های دیگر مانند ال جی و سونی نیز گوشی های نسبتا مناسبی را ارائه کرده اند اما بنظر می رسد این تجهیزات قابلیت رقابت و به چالش کشیدن تسلط دو شرکت اپل و سامسونگ را بر بازار تلفن همراه نداشته باشند.