به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه چهارم سال گذشته کمتر از حد انتظار بوده است. میزان رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ به ۲.۴ درصد رسید.

بر اساس آمار و ارقام تعدیل فصلی شده ای که وزارت بازرگانی آمریکا منتشر کرد میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ حدود ۲.۴ درصد بوده است حال آنکه قبلا رقم ۳.۲ درصد برای این شاخص پیش بینی شده بود.

افت میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ حتی از پیش بینی کارشناسان مسائل اقتصادی نیز بیشتر بوده است.

کارشناسان مسائل اقتصادی پیش بینی کرده بودند که میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ دست کم به ۲.۶ درصد برسد.

با این حال، رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه چهارم سال گذشته در حالی کاهش یافته است که در سه ماهه سوم همین سال افزایش یافته بود.

کارشناسان مسائل اقتصادی کاهش هزینه مصرف کنندگان را یکی از دلایل کاهش میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ می دانند، زیرا مصرف گرایی یکی از نیرو محرکه های رشد اقتصادی در این کشور است.

بر اساس اعلام وزارت بازرگانی آمریکا میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در کل سال ۲۰۱۳ به حدود ۱.۹ درصد رسیده است که نسبت به سال ۲۰۱۲ کاهش محسوسی را نشان می دهد