به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران در نمایشگاه های بهاره امسال که از اوایل اسفند ماه در سراسر کشور برگزارشده است کلیه ی کالاهای اساسی مردم از جمله: برنج، روغن، گوشت قرمز و سفید، حبوبات، کیف و کفش، شیرینی، خشکبار، البسه و… با قیمت مناسب عرضه می شود.

البته این نماشگاه که آن را" تنظیم بازار شب عید" می نامند هرساله با کمترین میزان نظارت بازرسان مواجه می شود که این موضوع زمینه را برای جولان سودجویان فراهم آورده است.

بر این اساس در کنار این موضوع یکی از مهمترین دلایل استمرار در برپایی این نمایشگاه ها عرضه کالاهای مرغوب بوده است به گونه ای که بر اساس آخرین آمارها هر ساله بر تعداد مراجعه کنندگان و مشتریان فصلی اضافه می شود اما از سال گذشته با کاهش کیفیت کالاهای عرضه شده به ویژه در بخش پوشاک و آجیل مردم با گله مندی از توزیع چنین کالاهایی دست خالی از این نمایشگاه ها بر می گشتند.

امسال نیز بر اساس گزارشات مردمی و تماس های مکرر با باشگاه خبرنگاران بر آن شدیم تا سری به این نمایشگاه ها زده و از نزدیک کیفیت کالاهای عرضه شده را رصد کنیم.

بر پایه گزارش میدانی خبرنگار ما از نمایشگاه های بهاره متأسفانه اجناسی نظیر پوشاک کیف و کفش از چندان کیفیتی برخوردار نبوده و تقریباً تعداد زیادی از مردم از کیفی نبودن کالاها گله داشتند.

مریم صباغی خانم خانه داری که برای خرید به نمایشگاه بهاره حکیمیه مراجعه کرده در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص کیفیت کالاها به ویژه پوشاک گفت: در بعضی غرفه ها کیفیت پوشاک عرضه شده به قدری پایین است که مشتری احساس می کند با لباس های تاناکورایی روبروست.

وی افزود: متأسفانه سال به سال کیفیت کالاهایی نظیر پوشاک و کفش در این نمایشگاه پایین آمده و اگر همین گونه ادامه یابد سال آینده تعداد مراجعه کنندگان به این نمایشگاه ها از نصف نیز کمتر خواهد شد.

رضا ربیعی کارمند یکی از شرکت های خصوصی با اشاره به پایین بودن کیفیت کالاهای خوراکی در نمایشگاه های بهاره گفت: مثل سال های گذشته سعی کردم با خرید از نمایشگاه های بهاره برای خود و خانواده خویش به نوعی صرفه جویی کرده باشم.

وی ادامه داد: متأسفانه کیفیت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه ها آنقدر پایین آمده که خرید کردن از چنین مراکزی دور ریختن پول و اتلاف بودجه خانواده هاست.

*کیفیت اجناس نمایشگاه بهاره متناسب با درآمد مردم است

براساس این گزارش، گله مندی مردم از کیفیت کالاهای عرضه شده در فروشگا ه های فصلی ما را بر آن داشت تا با یدالله صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفتگویی داشته باشیم و علت پایین آمدن کیفیت اجناس نمایشگاه های بهاره را جویا شویم.

وی با رد پایین آمدن کیفیت کالاهای موجود در نمایشگاة های بهاره اظهار داشت: در این نمایشگاه ها متناسب با قیمت های تعیین شده کالا برای عرضه به مردم به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای مردمی و نظرسنجی ها تمامی کالاهایی که در نمایشگاه های فصلی به ویژه نمایشگاه های بهاره عرضه می شود کاملاً کیفی و متناسب با بودجه مردم است گفت: ممکن است گاهی اوقات عده ای از افراد نیز باشند که انتظار کیفیت بالاتر از کالاهای عرضه شده در نمایشگاه را داشته باشند که البته این افراد می توانند با مراجعه به مغازه های سطح شهر کالاهای مرغوب تر را با قیمت های بالاتر خریداری کنند.

صادقی ادامه داد: اگر در روزهای آخر برپایی نمایشگاه های فصلی به این مراکز سری بزنید خواهید دید بیشتر غرفه ها از کالا خالی شده و حتی مردم به دنبال خرید کالاهای قرار گرفته در ویترین غرفه ها هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در خصوص کیفیت مواد غذایی به ویژه آجیل در نمایشگاه های بهاره نیز گفت: امسال آجیل عرضه شده در تمامی نمایشگاه های بهاره از کیفیت بالاتر و قیمت پایین تری برخوردار است.

صادقی ادامه داد: هر گونه تخلف از سوی غرفه داران در نمایشگاه های بهاره به سرعت توسط بازرسین مقیم در این نمایشگاه ها و نیز بر اساس گزارشات مردمی پیگیری و رسیدگی می شود.