به گزارش پارس به نقل از فارس، باران هاشم زهی در پاسخ به این سؤال که افزایش مرحله سوم قیمت مسکن مهر از چه زمانی از متقاضیان دریافت می شود و آیا میزان افزایش قیمت واحدهای مسکونی مشخص شده، گفت: هر شرکت و سازنده ای بر اساس دستورالعمل شماره ۳ افزایش قیمت مسکن مهر محاسبات توجیهی خود را انجام می دهد و شرکت عمران شهر پرند نیز یک به یک محاسبات این شرکتها را رسیدگی می کند.

*افزایش قیمت ها به صورت جدولی نیست

وی افزود: بنابراین افزایش قیمت دستورالعمل شماره ۳ جدولی نخواهد بود، بلکه به تناسب پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی این محاسبات انجام و عملیاتی می شود.

*ایجاد رقابت میان شرکتها برای اتمام زودتر واحدهای مسکونی/افزایش قیمت ها را به صورت پیامک و بیلبورد به اطلاع متقاضیان مسکن مهر می رسانیم

هاشم زهی در پاسخ به این پرسش که زمان پرداخت افزایش قیمت ها از سوی متقاضیان مسکن چه زمانی خواهد بود، گفت: برای ایجاد انگیزه میان انبوه سازان، پیمانکاران و سازندگان مسکن مهر برای اینکه زودتر پروژه های مسکن مهر را به پایان برسانند، یک حالت رقابتی میان شرکت ها قرار داده ایم، تا هر شرکتی که زودتر کار خود را شروع و به اتمام برساند آنها را در اولویت رسیدگی قرار می دهیم.

وی افزود: به هر حال تلاش می شود پس از بررسی لازم این افزایش قیمت ها را به صورت پیامک و بیلبورد به اطلاع متقاضیان مسکن مهر برسانیم.

هاشم زهی خاطرنشان کرد: هر شرکتی که زودتر این محاسبات را انجام و به ما ارائه کند، ما آنها را به صورت اولویت بندی شده و تدریجی استفاده می کنیم و به تدریج هم به متقاضیان اعلام می کنیم.

مدیرعامل شهر جدید پرند در پاسخ به این سؤال که آیا پرداخت آورده متقاضیان مسکن مهر با تاخیر انجام می شود، گفت: ما تا پایان سال ۹۳ کل پروژه های مسکن مهر را با این رویکرد که مردم سهم آورده خود را پرداخت کنند و دستگاه های متولی تأسیسات زیربنایی، تعهدات قانونی خود را به موقع انجام دهند، تحویل می دهیم.

*درج اسم افراد و میزان آورده بر روی سامانه اطلاع رسانی

وی ادامه داد: هر هفته میزان پرداخت آورده افراد را با اسم افراد و برای هر پروژه از سیستم می گیریم و شفاف اطلاع رسانی می کنیم تا در میان متقاضیان مسکن مهر ایجاد نشاط و امید می شود و سازندگان هم علاقه مند می شوند تا زودتر پروژه های خود را به اتمام برسانند.

وی اضافه کرد: تمام مردم که پروژه های آنها در اولویت هستند، مشارکت فعال می کنند و آورده خود را به موقع پرداخت می کنند و نهایت همکاری را نیز دارند.