به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدرو کربوری وزارت نفت اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران متاسفانه در سال های گذشته با خصوصی سازی لطمه دید اما این صنعت را دوباره با هم می سازیم.

منصور معظمی افزود: با وجود این که در مورد صنعت پتروشیمی طی سالیان اخیر بد عمل شد، این سیاست های کلی بود که باید اجرا می شد و مدیران چاره ای جز اجرا نداشتند. بنا بر این به مدیران صنعت پتروشیمی ایرادی وارد نیست.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی اگر توسعه پیدا می کرد الان جزو ۱۰ کشور اول جهان بودیم و الان در جایگاه ۵۴ قرار نداشتیم و این درحالی است که این صنعت در رتبه ۲۴ جهان قرار داشت.

وی تصریح کرد: آهنگ توسعه صنعت پتروشیمی در سال های گذشته کند شد اما با تلاش دلسوزان این صنعت هرگز متوقف نشد و می توان توسعه و جهش را با کمک نیروی انسانی ارزشمند این صنعت دوباره بازگرداند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدرو کربوری وزارت نفت افزود: نیروی انسانی عامل توسعه است و فضای جدید ایجاد شده در کشور فناوری و سرمایه را به همراه خواهد آورد.

وی با بیان این که خود از خانواده پتروشیمی است تاکید کرد: بنیان این صنعت درست نهاده شده و حضور مهندس شعری مقدم فرصتی مناسب برای احیای این صنعت ارزشمند است.