به گزارش پارس به نقل از فارس، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با کاهش ۷۶۲ واحدی به مرز ۷۹ هزار واحد نزدیک شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۳ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات نیز با داد و ستد ۲۲۸ میلیون برگه سهم به ۱۱۰ میلیارد تومان رسید؛ بیش ترین تقاضای بازار نیز به سمت برخی شرکت های دارویی، شوینده و قندی معطوف شد.

پس از بازگشایی هلدینگ نفت و گاز پارسیان شاخص بازار با شدت بیشتری کاهش یافت و این نماد تأثیر منفی ۱۵۰ واحدی گذاشت که به دنبال آن پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک پاسارگاد، توسعه معادن و فلزات، ملی صنایع مس و فولاد مبارکه اصفهان تأثیر منفی بر شاخص داشتند.

در معاملات بورس اوراق بهادار تهران بیشترین افزایش قیمت به سپنتا، دامداران، سرامیکای صنعتی اردکان، تولی پرس، داروسازی اسوه، حمل و نقل توکا و قند مرودشت اختصاص یافت.

همچنین بیشترین کاهش قیمت را سایپا دیزل، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، صنایع ریخته گری، سرمایه گذاری صنعت نفت، شهد ایران، قند ثابت خراسان و صنایع لاستیکی سهند داشتند.

در فرابورس هم شاخص با کاهش ۵ واحدی به ۷۵۰ واحد رسید و ارزش معاملات نیز با جابه جایی بیش از ۱۴۲ میلیون و ۹۷۳ هزار سهم به ۷۰ میلیارد تومان رسید. در این بازار پالایش نفت تهران، ذوب آهن اصفهان، بانک دی، تأمین مواد اولیه فولاد صبانور، نفت ایرانول، نفت پاسارگاد و بانک گردشگری بیشترین تأثیر منفی را داشتند.