به گزارش پارس به نقل از فارس، ماشاءالله عظیمی رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی ایران در مراسم تودیع و معارفه دبیرکل اتاق تعاون اظهار داشت: بخش تعاون با اصلاح قانون از نظر زیرساخت های قانونی جایگاه خود را پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اصل ۴۴ اقتصاد کشور را به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم کرده و در قانون اصل ۴۴ هم نقش تعاون به خوبی دیده شده است.

عظیمی گفت: قرار بود ۳۰ درصد واگذاری شرکت های دولتی به بخش تعاون باشد اما در ادامه راه جهت گیری واگذاری ها تغییر کرد.

وی گفت: قانونی که اخیراً به تصویب مجلس رسید، قدرت بخش تعاون را بالا می برد و حاکمیت هم باید نقش اتاق را در نظر بگیرد.

عظیمی با بیان اینکه دبیرکل سابق تلاش خود را در انجام امور به کار گرفت، گفت: این تغییر مدیریتی در راستای انرژی بیشتر به بخش تعاون انجام شد چون توقع از بخش تعاون بیش از این است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ساختمان توسط اتاق تعاون گفت: توانمندی های این بخش برای برگزاری نمایشگاه هایی در این سطح و همچنین نمایشگاه های مشترک در مرزها زیاد است و امیدواریم در دوران جدید، این فعالیت ها بیشتر شود.

این فعال بخش تعاون با اشاره به حضور ۵۰ اتحادیه تخصصی و اتاق های استانی و همچنین فراهم بودن زیرساخت های قانونی بخش تعاون گفت: همه این زیرساخت ها آماده جهش های بزرگتر در این بخش است.

وی با اشاره به نقش اتحادیه های تعاونی در توزیع سبد کالا گفت: با این وجود، تهیه و تأمین کالا برای سبد، به اتحادیه های تعاونی داده نشد، اما اگر در مراحل بعد هم قرار به توزیع سبد کالا باشد، حتماً باید تهیه و تأمین کالا هم به این حوزه واگذار شود.

* روایت پاک بین از ۳۰ ماه دبیرکلی اتاق تعاون

در ادامه این مراسم داریوش پاک بین دبیرکل سابق اتاق تعاون با اشاره به ۳۰ ماه حضورش به عنوان دبیرکل گفت: در انجام امور مدیریتی، اخلاقیات بر اقتصاد ترجیح دارد و اگر بنیان اخلاق درست نباشد، کارها به جایی نمی رسد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اعضا و کارکنان اتاق تعاون در دوران فعالیتش گفت: در این مدت تلاش کردیم حاشیه ها و اختلافات درونی را کم کنیم تا به بخش آسیبی نرسد.

وی ضمن خوشامدگویی به دبیرکل جدید گفت: مفتح از معدود مدیرانی بود که در دولت قبل برای رسیدگی به مشکلات به اتاق تعاون آمد و به بخش تعاون توجه ویژه ای داشت، در حالی که اغلب مدیران دولتی، تفکر تعاونی ندارند.

پاک بین همچنین ابراز امیدواری کرد در دوران جدید بتواند منشأ تحولات بیشتری در این بخش باشد.