به گزارش پارس به نقل از فارس، سلبعلی کریمی با اشاره به وضعیت تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی، گفت: بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران حجم تولید گاز ما در شرکت مناطق مرکزی در سال جاری به ۹۰ میلیارد متر مکعب رسید که این حجم بر اساس نیاز به گاز کشور تولید شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ادامه داد: برای سال آینده نیز به دنبال تولید گاز به همین میزان هستیم، اما تولید گاز در این شرکت بستگی به اعلام نیاز شرکت ملی نفت ایران دارد، به طوری که اگر برخی از فازهای گازی پارس جنوبی به مدار تولید متصل شوند، به نظر می رسد حجم تولید گاز نیز تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به انتشار اوراق مشارکت برای برخی از میادین موجود در این شرکت گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی امسال نیز اوراق مشارکت برای برخی از میادین خود عرضه خواهیم کرد، ولی هنوز عنوان این میادین مشخص نیست.

کریمی با اشاره به آخرین وضعیت مخزن ذخیره سازی گاز شوریجه استان خراسان رضوی، گفت: در حال حاضر مشغول آماده سازی این مخزن ذخیره سازی گاز برای تزریق به چاه های آن هستیم که به نظر می رسد، با شرایط فعلی از سال آینده مخزن ذخیره سازی گاز شوریجه آماده شود و برای زمستان سال آینده بتوانیم از این مخزن نیز همانند مخزن سراجه گاز برداشت کنیم.