به گزارش پارس به نقل از فارس، علی ماجدی با تاکید بر اینکه مذاکرات با ترک ها درباه صادرات گاز ادامه دارد، اظهار داشت: ترکیه به دنبال کاهش قیمت گاز صادراتی ایران و به طور همزمان افزایش واردات گاز از ایران است.

وی افزود: ۴ تا ۵ ماه دیگر نتایج داوری بین ایران و ترکیه درباره قیمت و میزان گاز صادراتی ایران مشخص می شود و ما همزمان مذاکره با طرف ترکیه ای را ادامه می دهیم.

معاون بین الملل وزیر نفت با اشاره به پیشرفت خوب مذاکرات گازی با ترکیه اضافه کرد: ترک ها به دنبال دریافت خسارت درباره ادعای کاهش صادرات گاز ما به ترکیه نیز هستند که در این باره نیز با آنها مذاکره می کنیم.

ترکیه دو شکایت مجزا را به دیوان داوری بین المللی در لاهه تقدیم کرده است که یکی از این شکایت ها به ادعای کاهش ۲۵ درصدی صادرات گاز ایران به ترکیه در ۵۳ روز گذشته اختصاص دارد که بر اساس این ادعا ترکیه خواستار دریافت خسارت ۲ تا ۴میلیارد دلاری از ایران شده است.

شکایت دیگر ترک ها مربوط به قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه است که ترک ها بر مبنای قیمت بسیار ارزان یکی از قراردادهای صادرات گاز ایران به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس -کرسنت- خواستار کاهش ۲۵ درصدی قیمت صادرات گاز ایران به ترکیه شده اند.

کاهش قیمت گاز صادراتی میلیاردها دلار عدم النفع برای ایران در پی دارد.