به گزارش پارس به نقل از تسنیم، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گزارش داد، این میزان مصرف سوخت مایع بی سابقه است و در قیاس با مدت مشابه سال پیش، پنج میلیارد لیتر افزایش یافته است. امسال نفت گاز بیشترین میزان سوخت مایع نیروگاهی را به خود اختصاص داده به گونه ای که مصرف این فرآورده در قیاس با مدت مشابه سال قبل از رشد ۶٠ درصدی برخوردار شده است.

بر پایه این گزارش، امسال با توجه به افزایش مصارف گازطبیعی در بخش خانگی و محدودیت های تامین آن، ۳.۲ میلیارد مترمکعب گاز (٩درصد) کمتر به نیروگاه ها تحویل شد.

بر این اساس، این شرکت با تامین بیش از ٢٥ میلیارد لیتر سوخت مایع توانست از ایجاد مشکل کمبود سوخت نیروگاه ها جلوگیری کند و این روند را ادامه دهد.

همچنین در بهمن ماه امسال باوجود کاهش ۴٠ درصدی تحویل گاز به بخش نیروگاهی، این کمبود با سوخت مایع جبران شده است.

تامین سوخت اعم از گاز طبیعی و سوخت مایع (نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و بنزین) برای همه بخش های مصرف کننده به ویژه در فصول سرد سال، یکی از مهمترین وظایف وزارت نفت است که با تلاش دو شرکت اصلی این وزارتخانه، یعنی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی گاز ایران انجام می شود.

در این میان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که از بخش های اصلی شرکت ملی پالایش و پخش است، مسوولیتی مهم دارد و آن توزیع انواع فرآورده های نفتی به مبادی مصرف به ویِژه نیروگاه های برق است.