به گزارش پارس به نقل از تسنیم، افزایش تقاضای ناشی از سرمای هوا در آمریکا و نگرانی های ژئوپلتیک در آفریقا و ونزوئلا موجب افزایش قیمت نفت طی روزهای اخیر شده است.


سرمای هوا در آمریکای شمالی موجب افزایش تقاضا برای نفت حرارتی و بالا رفتن قیمت ها در آمریکا شده است. بر اساس پیش بینی کارشناسان، آمارهای هفتگی که قرار است در دو روز آینده منتشر شود، احتمالا کاهش ۱.۸ میلیون بشکه ای در ذخایر فرآورده های نفتی آمریکا را نشان خواهد داد.


قیمت نفت خام آمریکا امروز چهارشنبه با ۵۷ سنت افزایش مواجه شد و به ۱۰۳ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت نیز به ۱۱۰.۴۲ دلار در هر بشکه رسیده که بالاترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی است. این نفت که روز گذشته با افزایش قیمت بیش از یک دلاری مواجه شده در معاملات امروز ۴ سنت کاهش قیمت داشته است.
تونی نونان تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: « قیمت نفت خام آمریکا در حالت انفجار قرار دارد. » وی افزود: « مجموعه ای از عوامل مثل سرمای غیرمنتظره و کاهش حجم ذخیره نفت در کوشینگ اوکلاهاما موجب شده که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت تا این حد بالا برود. »


به گفته تجار، حجم ذخایر در کوشینگ اوکلاهاما، نقطه تحویل محموله های نفت خام فروخته شده آمریکا از سه شنبه گذشته تاکنون ۱.۴ میلیون بشکه کاهش یافته است.
گزارش هفتگی انستیتوی نفت آمریکا در مورد حجم ذخایر نفتی این کشور با یک روز تاخیر، امروز منتشر خواهد شد. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز قرار است یک روز بعد منتشر شود.
ریسک های ژئوپلتیک در سودان جنوبی، لیبی و ونزوئلا نیز موجب بالا باقی ماندن قیمت نفت برنت شده است.