به گزارش پارس به نقل از فارس، سید مهدی هاشمی در مورد اینکه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان نظام مهندسی (هاشمی رئیس سابق و ترکان رئیس جدید) عصر امروز بدون حضور رسانه ها برگزار می شود، دلیل آن چیست، گفت: عدم دعوت از حضور رسانه ها شاید به دلیل جلسه شورای مرکزی است که باید ۵ نفر در آن جلسه به عنوان هیات رئیسه انتخاب شوند، باشد.

وی افزود: در این انتخابات ۲ نفر به عنوان نایب رئیس اول و دوم، دو نفر به عنوان دبیر اول و دوم و یک نفر هم به عنوان خزانه دار سازمان نظام مهندسی کشور باید انتخاب شوند.

*از استیضاح آخوندی با خبر هستم/تجدید نظر در متن استیضاح برای اعلام وصول

هاشمی در پاسخ به این سوال که ظاهرا در خواست کنندگان استیضاح وزیر راه و شهرسازی دعوت آخوندی را نپذیرفته اند، آیا هنوز هم از استیضاح وزیر بی خبر هستید، گفت: چرا اطلاع دارم ظاهرا اعضای شرکت کننده در استیضاح می خواهند، تجدید نظری در متن استیضاح داشته باشند و حال اگر به نتیجه نرسیدند، استیضاح اعلام وصول می شود.

وی افزود: استیضاح کنندگان می خواستند موارد را بیشتر کنند و برخی هم اظهار تمایل کرده بودند که با مواد بیشتری این استیضاح را مطرح کنند.

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی در پاسخ به این سوال که نمایندگان به چه دلایلی می خواهند آخوندی را استیضاح کنند، گفت: این استیضاح در ارتباط با توسعه راه آهن و اقداماتی که انجام نشده است و یک سری از نمایندگان هم در این مورد مسائلی را مطرح کرده اند و حال اگر به جمع بندی برسند مواد آن افزایش پیدا می کند.

*اگر استیضاح منطقه ای باشد اعلام وصول نمی شود/اگر موضوع ملی باشد استیضاح اعلام وصول می شود

هاشمی در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید، مطرح شدن این گونه موارد برای استیضاح تا حدودی به خاطر بحث های منطقه ای و محلی است تا ملی گفت: موضوع یک مقدار در حال رایزنی است، اگر همان بحث منطقه ای باشد بعید است استیضاح آخوندی اعلام وصول شود، اما اگر موضوع ملی باشد استیضاح اعلام وصول می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که این استیضاح به خاطر توقف مسکن مهر که نیست گفت: یکی از موارد همین بحث مسکن مهر است چون تعدادی از نمایندگان بحث مسکن مهر را مطرح و سوالاتی در آن خصوص دارند، بنابراین طبیعتا این موضوع هم وارد بحث خواهد شد.