به گزارش پارس به نقل از تسنیم، با آن که مسکن مهر فاز ۳ پردیس جزو پروژه های قدیمی این شهر محسوب می شود، اما با این حال ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر این منطقه با اما و اگرهای فراوانی در سال های اخیر مواجه بوده است.

یکی از شعارهای مسئولان دولت یازدهم و در راس آنها وزیر راه و شهرسازی و معاون وی در شرکت عمران شهرهای جدید ایران واگذاری پروژه های مسکن مهر با تمام امکانات زیربنایی بوده است.

این مسئله تا آنجا برای معاون وزیر راه و شهرسازی مهم بود که ۲۳ شهریور ماه امسال در روز معارفه خود با اشاره به اینکه مهم ترین مسئله فراروی ما تکمیل ۴۰۰ هزار مسکن در شهرهای جدید است گفت: « فعلا عمده توانمان را باید صرف مطالبات مردم در خصوص تحویل واحدهای مسکن مهر کنیم. تلاش می کنیم اکثر واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید تا پایان سال آینده به متقاضیان تحویل شود. یکی از مهم ترین برنامه های ما در شهرهای جدید توجه به مسائل روبنایی و زیربنایی پروژه های مسکن مهر است. البته در این مسیر دستگاه های خدمات رسان باید به گونه ای عمل کنند تا واحدهای مسکن مهر با همه امکانات قابل سکونت شود. »

محسن نریمان بلافاصله پس از ورود به ساختمان شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز دستور ممنوعیت واگذاری پروژه های مسکن مهر بدون امکانات زیربنایی را صادر کرد تا مدیران عامل شرکت های عمران دیگر نتوانند در مواردی خاص واحدهای بدون انشعابات آب، برق، فاضلاب یا گاز را به متقاضیان واگذار کنند.

با توجه به اطلاع رسانی های قبلی در خصوص افتتاح بخشی از پروژه های مسکن مهر همزمان با فرا رسیدن دهه فجر، هفته سوم بهمن طی مراسمی با حضور استاندار تهران، معاون وزیر راه و شهرسازی و تنی چند از مسئولان بیش از ۲۰۰۰ مسکن مهر فاز ۳ و یک باب مسجد افتتاح شد.

مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس در این آئین با اشاره به واگذاری ۲هزار واحد مسکن مهر پردیس گفت: برای تکمیل این واحدها در مجموع ۱۳۴ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان، تسهیلات بانکی و درآمدهای عمومی شرکت عمران پردیس هزینه شده است.

وی افزود: واحدهای واگذاری شده هیچ مشکلی از جهت انشعابات آب، برق و گاز ندارند و همزمان کلنگ زنی ۵ مدرسه در فاز ۳ شهر پردیس آغاز شده که تا فصل تحصیلی آینده به فضاهای آموزشی اضافه می شود.

در حالی ۹ روز از اظهارات هدایت می گذرد که تعدادی از متقاضیان مسکن مهر فاز ۳ پردیس، خواستار پیگیری واگذاری واحدهای افتتاح شده خود در ۲۱ بهمن ماه شدند.

یکی از متقاضیان مسکن مهر در این باره به تسنیم، گفت: بنده یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس فاز ۳ هستم که واحدم جزو همان ۲۰۰۰ مسکن مهری است که مطابق اطلاع رسانی های صورت گرفته ۲۱ بهمن ماه با حضور مسئولان افتتاح شد.

وی افزود: اما زمانیکه برای تحویل واحد مسکن مهرم به شرکت عمران پردیس مراجعه کردم به بهانه عدم اتصال انشعابات (آب، برق و گاز) وعده واگذاری واحد را در خردادماه داده اند.

وی با یادآوری این که بر اساس قرارداد قرار بود آبان ماه امسال واحد مسکن مهر را تحویل دهند، تصریح کرد: افرادی دیگری نیز با این مشکل مواجه هستند و با وجود آن که واحد مسکن مهر آنها افتتاح شده اما به دلیل نبود انشعاب آب، برق و گاز واحد را تحویل نگرفته اند.