به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی نمایشگاه موبایلکس، ابراهیم درستی رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: هم اکنون تعرفه واردات تلفن همراه ۶ درصد است که ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به آن اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه تلفن های تا مرز ۴۰۰ هزار تومان ۷۵ درصد از نیاز مردم را پوشش می دهند، اظهار داشت: ۲۵ درصد از قاچاق تلفن همراه مربوط به گوشی های بالای ۴۰۰ هزار تومان است که واردات آن برای قاچاقچیان مقرون به صرفه است.

رامین سمیع زاده، مدیر این نمایشگاه نیز با اشاره به حضور تمام برندهای موبایل در دومین نمایشگاه تلفن همراه و تبلت گفت: در نمایشگاه یاد شده علاوه بر غرفه های موبایل و تبلت تعدادی از غرفه داران نیز به ارائه انواع برنامه کاربردی و نرم افزاری پرداخته و از این نظر نمایشگاه تلفن همراه و تبلت و را متمایز نموده است.

مدیر نمایشگاه موبایلکس گفت: امروزه گوشی تلفن همراه تنها یک کالای لوکس و یا یک وسیله شخصی برای ایجاد ارتباط نیست ؛ بلکه ابزار آموزشی، انتقال مفاهیم علمی، پزشکی، مهندسی و حتی تجارت است.

یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مبنا قرار دادن تعرفه ۲۰ درصد بر واردات تبلت و لب تاپ خیانت به مصرف کننده ایرانی است چراکه عملاً حق انتخاب خود را در خصوص رنگ، اندازه و مدل لب تاپ و تبلت از دست می دهد.

وی با اشاره به برخی گمانه زنی ها در خصوص افزایش تعرفه واردات تلفن همراه و تبلت و لب تاپ اظهار داشت: ما موافق تنظیم مؤثر بازار با توجه به حمایت از تولید داخل و نیز حقوق مصرف کننده ایرانی هستیم.

وی افزود: اعمال تعرفه موثر بر کالاهایی نظیر لب تاپ و تبلت بر عهده کمیسیون ماده یک است که این کمیسیون با توجه به اینکه آیا تولید این کالاها در کشور به اندازه کافی است و آیا تولید لب تاپ و تبلت در کشور به اندازه مؤثر نیاز سلیقه ای مشتری داخلی را تأمین می کند اقدام به اعمال تعرفه مناسب واردات خواهند کرد.