به گزارش پارس به نقل از فارس، با انتشار آمار نا امیدکننده در مورد اقتصاد آمریکا که نگرانی ها در مورد تقاضا از سوی بزرگ ترین مصرف کننده نفت جهان را افزایش داده است، قیمت نفت کاهش یافت، اما در عین حال افزایش مصرف نفت کوره در این کشور به علت سرمای شدید، مانع کاهش زیاد قیمت نفت شد.

به نقل از رویترز، تولید صنعتی امریکا به طور غیر منتظره ای در ماه ژانویه کاهش یافت و بزرگ ترین کاهش در ۴ و نیم سال اخیر را رقم زد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۱۰۹.۰۸ دلار در هر بشکه فروخته شد. قیمت این نوع نفت در محدوده قیمتی ۱۰۹.۴۰ تا ۱۰۸.۹۳ دلار در نوسان است.

نفت سبک آمریکا نیز ۴۷ سنت در هر بشکه افزایش یافت و ۱۰۰.۷۷ دلار معامله شد.

کن هاسگاوا تحلیلگر بازار کالاهای اساسی در ژاپن گفت: من انتظار ندارم که قیمت نفت بیش از سطح کنونی افزایش یا کاهش یابد. اکنون بازار در انتظار انتشار شاخص های اقتصادی بیشتر برای ارزیابی چشم انداز تقاضا برای نفت است، به ویژه انتشار اطلاعات مربوط به آمریکا و اروپا مد نظر است.

وی پیش بینی کرد که نفت برنت در بازارهای جهانی در طی روز، میان ۱۰۸.۵۰ تا ۱۱۰ دلار در هر بشکه معامله شود و نفت آمریکا نوسانی از ۹۹.۵۰ تا ۱۰۱.۲۰ دلار در هر بشکه داشته باشد.

هاسگاوا اضافه کرد: احتمالا این قیمت ها به علت حجم اندک معاملات ناشی از تعیطلات آخر هفته، در این بازه باقی خواهد ماند.

مجموعه بعدی اطلاعات اقتصادی روز سه شنبه منتشر خواهد شد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا همگی نشان از این دارد که سرمای هوا، روند ترمیم اقتصادی آمریکا را در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۴ به عقب رانده است.