به گزارش پارس به نقل از ایسنا، طی هفته های اخیر بازار تلفن همراه با کاهش مجدد قیمت مواجه بوده و قیمت گوشی های تلفن همراه تا حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی با اعلام این مطلب گفت: طی هفته های اخیر کاهش هایی در قیمت تلفن همراه رخ داده و شاید اکنون گوشی هایی که پیش از این ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشتند به ترتیب ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان ارزان تر شده باشند.

افشار فروتن ادامه داد: شاید برای این کاهش قیمت هیچ دلیلی مشخصی که جنبه جهانی داشته باشد نتوان ذکر کرد اما یکی از مهمترین دلایلی که منجر به چنین موضوعی شده بحث کاهش تقاضاست؛ اکنون خریدار در بازار تلفن همراه به شدت کاهش پیدا کرده و شاید همین موضوع است که باعث کاهش قیمت ها شده است.

وی ادامه داد: به هر حال فروشندگان موبایل ملزم هستند که چرخه مالی خود را داشته باشند، زمانی که در بازار خریداری وجود نداشته باشد افراد مجبور می شوند تا قیمتهای خود را کمی کاهش دهند تا این چرخه مالی دچار مشکل نشود.

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی عنوان کرد: پروسه وارد کردن یک گوشی موضوعی نیست که یک یا دو روزه اتفاق بیفتد و ما بخواهیم بگوییم طی روزهای اخیر چه اتفاقی افتاده که اکنون قیمت ها کاهش پیدا کرده است. گوشی های تلفن همراه در سریع ترین حالت دو هفته تا یک ماه طول می کشد تا به دست سفارش دهنده برسند به همین دلیل اکنون نمی توان گفت که موضوع خاصی باعث کاهش قیمت شده است.

وی همچنین عنوان کرد: دلیل دیگر آن است که یک گوشی تلفن همراه را نمی توان مدت زیادی در مغازه نگه داشت چرا که به طور دائم مدل های جدیدتر می آید و با روی کار آمدن مدل های جدید مدل های قبلی تقاضای کمتری خواهند داشت به همین دلیل گاهی فروشندگان مجبور می شوند به ناچار برای جلوگیری از این نوع ضررها اجناس خود را با تخفیف بیشتری بفروشند.

اما نکته جالب آن که به تاکید رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی خریداران نیز در بازار ایران معمولا رفتاری بر عکس دارند و هر زمان که قیمت گوشی بالا می رود برای خرید به سمت بازار هجوم می آورند و در زمانی که قیمت ها نرخ نزولی دارد دست نگاه می دارند تا شاید زمانی قیمت ارزان تر برسد.

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی در عین حال خاطرنشان کرد: در حال حاضر دلیلی برای کاهش بیشتر قیمت تلفن همراه وجود ندارد و به نظر می رسد که قیمت ها به کف خود رسیده اند. به همین دلیل شاید از این ارزان تر نشوند. مگر این که بازار انقدر کساد باشد که فروشندگان مجبور باشند برای جلوگیری از ضررهای مالی قیمت های خود را بار دیگر کاهش دهند.

وی درباره قیمت متوسط گوشی هایی که در بازار خرید و فروش می شوند هم گفت: اغلب خریداران به دنبال گوشی هایی با قیمت متوسط ۴۰۰ هزار تومان به پایین هستند.