به گزارش پارس به نقل از فارس، فیروز منجیلی فعال بازار سهام، با تأکید براینکه بازاری جایگزین بورس به لحاظ بازدهی بالا و سودآوری پیدا نکرده ام، گفت: در بدترین شرایط، بازدهی بورس همواره بالاتر از دیگر بازارها بوده است.

وی افزود: اکنون فرصت های بسیار جذابی در بورس وجود دارد که به یقین نسبت به سایر بازارها بازدهی بسیار بالاتری خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه تصمیمات دولت و مجلس در مقطع کنونی منجر به بی اعتمادی سرمایه گذاران می شود، گفت: تصمیم گیری درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها، بهره مالکانه و اوراق مشارکت به عدم اعتماد سرمایه گذاران منجر می شود.

منجیلی تأکید کرد: نرخ خوراک، بهره مالکانه و اصلاح سازوکار معاملات که مدیران سازمان بورس هم باید به آن توجه کنند، باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: دولت و مجلس باید کاری کنند که مزیت نسبی در صنایع مختلف کشور به وجود آمده، چرا که اکنون بیش از گذشته نیاز به سرمایه گذاری در این صنایع است و به عبارتی دیگر مصوبه هایی دور از انتظار سرمایه گذاران مقداری شرایط را تغییر می دهد.

این فعال بازار سهام با اشاره به اینکه انتظار بازار سهام از نرخ خوراک ۷ تا ۱۰ سنت بود، گفت: به عنوان یک کارشناس و فعال بورسی معتقدم که ایجاد اعتماد برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی لزوم توسعه صنایع مختلف است.

وی همچنین در مورد اوراق مشارکت ۲۳ درصدی که قرار است ۶ ماهه ۱۱.۵ درصد پرداخت شود، تصریح کرد: این اوراق به هیچ عنوان جذابیت نداشته و بیشتر جو روانی به بازار می دهد.

منجیلی گفت: یکی دیگر از نکته های مهم فروش حقوقی ها در قیمت های بالا و عدم خریداری آنان در قیمت های پایین است. بنابراین با وجود قیمت هایی بسیار جذاب، حقوقی ها خود عامل بی اعتمادی سرمایه گذاران شده اند.

این فعال بازار سهام در توصیه ای تصریح کرد: فعالان بازار در شرایط فعلی نسبت به فروش سهام عجله نکنند و در آینده قطعاً با شرایط مثبت بین المللی، زیان هایشان جبران خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون برخی آنلاین ها و غیرحرفه ای ها اقدام به فروش می کنند و فعالان حرفه ای بیشتر در حال خرید و جمع آوری سهام رشدی از بازار هستند.