به گزارش پارس به نقل از شینهوا، بنا بر اعلام وزارت صنعت، تجارت و انرژی این کشور، مازاد تجاری خودرو سازی کره جنوبی در سال ۲۰۱۳ به رقم ۶۳.۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

وزارت صنعت این کشور، افزایش تقاضا برای خودروهای ساخت داخل در بازار این کشور به علت افزایش رقابت پذیری و اعتبار برندهای داخلی این کشور را یکی از علل اصلی افزایش این شاخص عنوان کرد و افزود: صادرات خودروهای سنگین و تفریحی که ارزش افزوده بالایی دارند، نیز از دیگر علل افزایش مازاد تجاری خودروسازی این کشور است.

وزارت صنعت کره پیش بینی کرده است در صورت سرمایه گذاری بیشتر خودروسازان در بخش تحقیقات و توسعه و همچنین صادرات خودروهای با ارزش افزوده بالا و کیفیت بهتر به بازارهای جهانی، این صنعت می تواند بیشترین تأثیر را در شاخص مازاد تجاری این کشور داشته باشد.

به علت انتقال تعطیلات سال نوی کره از فوریه سال گذشته به ژانویه سال جاری و افزایش تعطیلات رسمی در این ماه، صادرات خودروی این کشور در ماه ژانویه با ۹.۹ درصد کاهش مواجه شد.

فروش خودرو نیز در این کشور پس از ۵ ماه، در ژانویه سال جاری به علت معرفی مدل های جدید و همچنین افزایش تمایل مصرف کننده با ۴ درصد رشد همراه بوده است.