به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ تعداد دو میلیارد و ۷۴۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۲۳ بهمن ماه امسال توسط ۴۸ هزار و ۱۳۱ خریدار در ۱۶۴ هزار و ۱۱ نوبت معامله شد که تمامی معاملات به صورت خرد و بلوک انجام شد.
شاخص کل بورس اوراق بهادار نیز در هفته ای که گذشت با کاهش ۳.۷۴ درصدی به ۷۹ هزار و ۱۳۶ واحد عقبگرد کرد و شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۹۰ هزار و ۵۳۸ واحد رسید که نسبت به هفته پیش ۴.۵۴ درصد کاهش داشت.
در عین حال شاخص صنعت در پایان هفته گذشته، بر روی عدد ۶۷ هزار و ۷۱ واحد ایستاد که در قیاس با هفته قبل، ۳.۱۲ درصد کاهش را نشان می داد. شاخص بازار اول هم در این مدت با ۴.۲۰ درصد و شاخص بازار دوم با ۲.۷۸ درصد کاهش همراه شد.
بر اساس این گزارش؛ در هفته منتهی به ۲۳ بهمن تعداد ۱۲۲ هزار و ۹۱۰ برگه اوراق مشارکت نیز به ارزش ۱۲۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد.
همچنین از ابتدای امسال، ۱۷۳ میلیارد و ۴۳۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۸۷۲ هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال دادوستد شده است که در این مدت، تعداد پنج میلیون و ۳۵۲ هزار و ۱۲۹ سرمایه گذار در ۱۵ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۷۹۰ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.
شاخص کل بورس نیز از ابتدای سال تاکنون ۳۸ هزار و ۴۰ واحد رشد کرده است تا بازدهی ۱۰۸ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند.
همچنین از ابتدای سال تاکنون ۹ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۱۱ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۹ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شده است.