به گزارش پارس به نقل از فارس، اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد هر بشکه نفت سنگین ایران در نخستین ماه سال جدید میلادی ۴.۰۷ دلار کاهش یافت و ۱۰۴.۸۹ دلار در هر بشکه فروخته شد.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد، قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه ژانویه ۲۰۱۴ برابر با دی ۹۲ با ۴.۰۷ دلار کاهش نسبت به ماه دسامبر ۲۰۱۳ معادل ۱۰۴.۸۹ دلار معامله شده است.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در آخرین ماه ۲۰۱۳ برابر با آذر امسال، ۱۰۸.۹۶ دلار به فروش رسیده بود.

بر اساس این گزارش قیمت تمامی انواع نفت در این سازمان با کاهش قیمت روبرو شده است که بیشترین کاهش قیمت مربوط به ایران بوده است.

سبد نفتی اوپک در ماه ژانویه ۲.۹۶ دلار نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته و از ۱۰۷.۶۷ دلار در دسامبر ۲۰۱۳ به ۱۰۴.۷۱ دلار در ژانویه ۲۰۱۴ رسیده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در ماه ژانویه نسبت به ماه پیش از آن ۲.۵۵ دلار کاهش یافت و ۱۰۸.۲۶ دلار معامله شد. نفت سبک آمریکا نیز در این ماه کاهش ۲.۸۲ دلاری را تجربه کرد و ۹۴.۹۰ دلار فروخته شد.

بر اساس این گزارش، قیمت سایر نفت های اوپک در ماه می به ازای هر بشکه به این شرح است: نفت سبک عربستان ۱۰۵.۷۴ دلار، نفت سبک عراق ۱۰۲.۷۰ دلار، نفت بونی لایت نیجریه ۱۱۰.۲۶ دلار، سیدر لیبی ۱۰۷.۸۶ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۱۰۷.۹۶ دلار، نفت سنگین ایران ۱۰۴.۸۹ دلار، نفت صادراتی کویت ۱۰۳.۷۹ دلار، نفت مارین قطر ۱۰۳.۹۵ دلار، نفت مرِیِ ونزوئلا ۹۳.۷۲ دلار، نفت موربان امارات ۱۰۷.۶۶ دلار، نفت اورینت اکوادور ۹۳.۴۴ دلار و نفت صحرای الجزایر ۱۰۹.۹۶.