به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید زمان حسینی مدیرعامل برق منطقه ای تهران در مراسم افتتاح پروژه های شرکت برق منطقه ای تهران گفت: در حال حاضر این شرکت ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار مشترک را در استان های البرز، تهران و قم تأمین برق می کند.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت تأمین برق در کشور شرکت برق منطقه ای به هفت مجاور وصل است افزود: ظرفیت کل نیروگاه های این شرکت ۱۰ هزار و ۵۳۴ مگاوات است که ۱۵ نیروگاه را شامل می شود که از این تعداد ۹ نیروگاه حرارتی و ۶ نیروگاه آبی است.

حسینی اظهار داشت: تولید برق در نیروگاه های آبی ۳ درصد، در نیروگاه های بخاری ۱۸درصد، در نیروگاه گازی ۲۵ درصد و در نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴ درصد است.

مدیرعامل برق منطقه ای تهران ادامه داد: همچنین ۲۰ درصد تجهیزات شبکه تولید و انتقال ۲۵ درصد مشترکین صنعت برق کشور نیز در حوزه استحفاظی شرکت برق منطقه ای تهران قرار دارد.

وی همچنین از امضای موافقت نامه احداث ۵ هزار و ۱۲۶ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده نیز خبر داد و گفت: ۴۳ مگاوات مولد پراکنده در حال بهره برداری و ۴۸۳ مگاوات آن نیز در حال توسعه و احداث است که این امر افزایش راندمان و کاهش تلفات را به دنبال خواهد داشت.

حسینی همچنین از امضای قرارداد ساخت ۸۰ کیلوولتی نیروگاه تجدید شونده تا پایان سال خبر داد و گفت: در این زمینه با مشترکین بزرگ قراردادهایی به امضا رسیده است و صنعت برق به منظور تشویق مشترکان به استفاده از انرژی های تجدیدشونده بابت هر کیلو ولت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض داده می شود.

**جمع آوری کابل های هوایی

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران در خصوص جمع آوری کابل خای خطوط هوایی نیز گفت: در این زمینه اقدامات موثری صورت گرفته است به طوری که با همکاری شهرداری خط هوایی پل صدر به صورت زیرزمینی کار شد.

حسینی تصریح کرد: تمامی تجهیزات و طراحی های صورت گرفته در زمینه ساخت کابل و غیره در کشور صورت گرفته است.

حسینی ادامه داد: در خصوص اصلاح مبلمان شهری ۳۰ کیلومتر کابل هوایی حذف و به زیرزمین منتقل خواهد شد که این پروژه شامل محموله ای از تهران پارس، محدوده کن، پیامبر اکرم، مصلی، شیخ بهایی می شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران، ادامه داد: هزینه هر کیلومتر اجرای این نوع کابل ۱۰میلیارد تومان است.

**مصرف رو به رشد برق کشور

وی با بیان اینکه در سال۸۹ میزان مصرف برق ۸۷ درصد رشد داشت ادامه داد: تنها در سال ۹۰ علت اجرای هدفمندی یارانه ها میزان مصرف برق منفی ۱ و ۳ دهم درصد کاهش پیدا کرد.

حسینی گفت: در سال های ۹۱ و ۹۲ نیز میزان مصرف برق با رشد زیادی همراه بوده است به طوری که در سال ۹۱ میزان مصرف برق ۲ و ۷ دهم درصد و در سال۹۲ نیز ۶ و ۸ دهم درصد افزایش روبه رو بوده است.

حسینی ادامه داد: در سال ۹۲ حداکثر پیک برق ۷۵۰۵ مگاوات ثبت شده است که این رقم نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری را نشان می دهد.

** برای تابستان ۹۳ مشکلی نداریم

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران ادامه داد: تمام تلاش ما برا این است تا تابستان سال ۹۳ را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

وی افزود: بر اساس پییش بینی های صورت گرفته در سال ۹۳ پیک مصرف برق به ۸ هزار و ۸۰۲ مگاوات در کل حوزه استحفاظی استان تهران خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران اظهار داشت: با توجه به رشد مصرف برق در سال۹۳ با رشد ۵.۵ درصدی مصرف روبه رو خواهیم شد.

وی ادامه داد: در بحث تولید، انتقال، توزیع اقدامات لازم برای گذر از پیک سال ۹۳ صورت گرفته است.

حسینی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته اما مردم نباید بحث مدیریت مصرف برق را در نظر بگیرند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران گفت: در شهر تهران باید حداقل ۲۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شود.

**قیمت برق در جهت اصلاح شدن گام برداشت

وی با بیان اینکه قیمت فعلی برق اقتصادی نیست افزود: قیمت تمام شده برق بدون در نظر گرفتن هزینه سوخت ۶۸ تومان است این درحالی است که آنچه که نصیب این صنعت می شود بابت هر کیلووات تنها ۲۶ تومان است.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه قیمت برق در جهت اصلاح شدن گام برداشته است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت برق با شیب بسیار ملایم خواهد بود و این امر موجب خواهد شد تا صنعت برق در جهت بهبود گام بردارد.

حسینی همچنین از افزایش ۳۰ درصدی قیمت برق نیز خبر داد و کفت: این افزایش ۳۰درصدی به ۴۲ تومانی که بابت هر کیلووات ساعت برق فروخته می شود اضافه خواهد شد و این بدان معنی است که قیمت هر کیلووات ساعت برق تقریبا ۵۲ تومان خواهد شد.

**افتتاح ۱۱ پروژه در دهه فجر

حسینی همچنین از افتتاح ۱۱ پروژه صنعت برق در دهه فجر خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای این پروژه ها ۲۱ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: از این ۱۱ پروژه پنج پروژه جنبه احداث و توسعه داشته و شش پروژه دیگر نیز به منظور بهبود و اصلاح و بهینه سازی صورت گرفته است.