به گزارش پارس به نقل از مهر، حمید چیت چیان با اعلام اینکه برق تمام روستاهای برفگیر مازندران و گیلان برقرار شد گفت: هم اکنون ارائه خدمات به مردم به حالت اولیه بازگشته است اما باید با برآورد دقیق خسارت های وارد شده و جبران آن، دغدغه های مردم را به طور کامل رفع کرد.

وزیر نیرو بامداد پنجشنبه در نشست ستاد بحران استان گیلان که با حضور استاندار و شماری از مسئولان اجرایی و نظامی این استان برگزار شد اظهارداشت: با تلاش کارکنان صنعت آب و برق، هم اکنون خدمات آب و برق در تمام مناطق برفگیر شهری و روستایی استان های شمالی کشور برقرار است و تنها ۸ روستای غرب مازندران دچار قطعی آب هستند که تلاش برای برقراری جریان آب در این مناطق نیز به صورت جدی ادامه دارد.

وی با قدردانی از تمامی افرادی که با تلاش و مدیریتی شایسته، اقدامات اولیه برای رفع بحران بارش بی سابقه برف در مناطق شمالی کشور را با موفقیت انجام دادند تصریح کرد: به گفته وزیر نیرو، هم اکنون به تمام شرکت های آب و برق در کشور آماده باش کامل داده شده تا در جهت مقابله با بحران های احتمالی پیش رو و تامین سایر نیازهای مقطعی و موردی مردم وارد عمل شوند.

چیت چیان با اشاره به سرمای هوا در بسیاری از مناطق کشور از جمله استان های شمالی کشور افزود: در شرایط موجود، احتمال یخ زدگی کنتورها و لوله های آب بالا است و شرکت های آب و فاضلاب آماده هستند تا به محض تماس مشترکان، مشکلات احتمالی را برطرف کنند.

وزیر نیرو با عذرخواهی دوباره از مردم مناطق برفگیر شمال کشور به دلیل ایجاد وقفه ای چند روزه در ارائه خدمات آب و برق گفت: به عنوان نماینده رئیس جمهوری در منطقه، از تمام نهادهای ذیربط خواسته ام طی ۴۸ ساعت آینده ارزیابی های خود را در زمینه میزان خسارت وارد شده ارائه دهند تا تصمیم گیری های لازم در هیئت وزیران اتخاذ شود.