به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حمیدرضا چیت چیان با بیان اینکه به عنوان نماینده رئیس جمهور برای ارزیابی شرایط مناطق آسیب دیده از برف به گیلان و مازندران سفر کردم، اظهار کرد: آب و برق گیلان و مازندران وصل بوده و فقط آب هشت روستا در مازندران قطع است که به زوی وصل می شود.

وی با بیان اینکه برف به یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی گیلان بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آسیب وارد کرده است، افزود: شش واحد مسکونی نیز در گیلان به طور ۱۰۰ درصدی خسارت دیده است.

وزیر نیرو گفت: در گیلان برق ۲۷۷ روستا بر اثر بارش برف قطع شده بود که در دومین روز از بحران برف، برق تمامی این روستاها وصل شد.

چیت چیان با اشاره به برودت هوا، خاطرنشان کرد: احتمال ترکیدگی لوله ها و کنتورهای آب دور از ذهن نیست و مسئولان آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به ارزیابی خسارت ناشی از برف، تأکید کرد: اداره ها و نهادهای گیلان و مازندران در ۴۸ ساعت آینده خسارت ناشی از صدمات بارش شدید برف را جمع آوری می کنند.

وزیر نیرو با بیان اینکه اگر مردم گیلان و مازندران در این چند روز با مشکلاتی برخورد کرده اند از آنان عذرخواهی می کنم، گفت: با آمادگی که از قبل در گیلان بوده، بحران به خوبی توسط استاندار و مسئولان مدیریت شده است.

چیت چیان، گفت: خسارت ناشی از برف در غرب مازندران بیشتر از گیلان بوده است.

وی تصریح کرد: خسارت وارده به مرغداری ها، تأسیسات کشاورزی و دامداری، تأسیسات زیر بنایی، ابنیه و راه و سایر خسارت های ناشی از برف برآورد می شود.