به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران به ریاست معاون امور عمرانی استان در استانداری تشکیل و آخرین وضعیت گازرسانی به مناطق مختلف و تأمین سوخت جایگزین در شهرهای شمالی استان و تعطیلی مدارس در این مناطق بحث و بررسی و تصمیمگیری انجام شد.

در ابتدای این جلسه معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه تداوم سرما در اردبیل بی سابقه است، گفت: هرچند این شرایط به نسبت استان های همجوار عادی تر به نظر می رسد اما استمرار هوای سرد و تقلیل دمای هوا مردم شهرهای مختلف را غافلگیر کرده و خانه نشین ساخته است.

سیدکمال الدین میرجعفریان تصریح کرد: هرچند استان اردبیل تجربه موفق در مدیریت بارش های سنگین برف در سال ۸۶ را دارد اما انتظار می رود همچنان دستگاه های خدمات رسان و عضو شورای مدیریت بحران به حال آماده باش در آیند و در این زمینه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت تأمین سوخت دوم در شهرهای شمالی استان اردبیل و سایر مناطق، افزود: انتظار این است که مدیریت در این زمینه به موقع و سریع انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از احتمال قطعی گاز در ادارات دولتی در صورت افت فشار گاز در واحدهای مسکونی خبر داد و گفت: در حال حاضر ادارات دولتی در ساعات غیراداری اقدام به بستن تمامی امکانات گرمایشی می کنند ولی برای جلوگیری از یخ زدگی احتمالی، دمای وسایل گازسوز در ادارات باید به حداقل برسد.

میرجعفریان در مورد امدادرسانی گروه های جمعیت هلال احمر به در راه ماندگان و مسافران گرفتار در برف و کولاک گفت: همکارهای جمعیت هلال احمر باید به مشکل متوازن و متعادل مملو از وسایل و اقلام امدادی و تغذیه ای باشند و ما انتظار داریم جمعیت هلال احمر به توزیع وسایل گرمایشی به صورت نفت سوز در مواقع ضروری اقدام کنند.

وی در مورد تعطیلی مدارس در تمامی مقاطع در شمال استان اردبیل اظهار کرد: ما تصمیم گرفتیم مدارس را دو روز آینده نیز تعطیل کنیم تا مصرف گاز تعدیل شده و با افت بیشتر رو به رو نشویم.

معاون استاندار اردبیل بیان کرد: در مورد تعطیلی مدارس در شهرهای مختلف، فرمانداران و اعضای شورای آموزش و پرورش باید تصمیم گیری نهایی را انجام دهند و در این زمینه با تدبیر و مدیریت مناسب اقدام کنند.

در این جلسه مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی استان اردبیل نیز به آمادگی این مجموعه ها در جلوگیری از یخ زدگی شبکه آب مخازن هوایی و کنتورهای آب اشاره و خاطرنشان کردند: که تاکنون در سیستم آبرسانی و شبکه های موجود هیچ یخ زدگی و ترکیدگی جز چند مورد اتفاق نادر در سرعین حادثه ای رخ نداده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز از اعزام تیم امدادی و مجموعه خدماتی و تأمین مواد غذایی ساکنان شمال کشور که گرفتار برف و کولاک شده اند خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر نسبت به ذخیره سازی اقلام امدادی، تغذیه ای و وسایل گرمایشی در ماه های اخیر اقدام کرده است.

بهرام غیبی افزود: سعی و تلاشمان بر این است تا در صورت نیاز از این منابع ذخیره شده استفاده کرده و برای هموطنان ارائه خدمات کنیم.