به گزارش پارس به نقل از فارس، سید میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی معاون وزیر اقتصاد ی در پاسخ به این سوال که آیا امکان نقل و انتقال سهام مشمولان سهامدار عدالت وجود دارد یا خیر اظهار داشت: قطعا این دست نقل و انتقالات قانونی نیست.

وی در واکنش به این مطلب که برخی در شهرستان ها برای سوءاستفاده از سهام با ارزش عدالت به خریداری آن از مشمولان به کمترین قیمت و از طریق وکالتی اقدام می کنند، تاکید کرد: افرادی که ثبت نام شده اند، طبق قانون سهامشان به نسبت میزان بدهی که دارد، بر اساس میزان آزاد شده در آینده قابل خرید و فروش خواهد بود.

وی ادامه داد: در این صورت اگر این افراد فوت کنند، در شرایط فعلی امکان انتقال سهام به وراث انها نیز وجود ندارد، چه برسد به زمانی که نقل و انتقال بین افراد به صورت غیرقانونی انجام پذیرد.

رئیس سازمان خصوصی سازی توصیه کرد: مشمولان نباید برگه ثبت نام شده سهام عدالت خود را به افراد بفروشند، چرا که این اقدام غیرقانونی است.

وی همچنین تاکید کرد که سازمان خصوصی سازی در قبال این گونه نقل و انتقالات هیچ گونه مسئولیتی نداشته و ضمانتی برای آنان نخواهد بود.

  روز گذشته پوری حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به زمان تعیین تکلیف سهام عدالت گفت: این سهام پس از طی مراحل قانونی در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی، آزاد سازی خواهد شد، البته طرح جدیدی مبنی بر تشکیل ETF (صندوق های قابل معامله بورسی یا فرابورسی) به دولت ارسال شده که در صورت تشکیل آن واحد های صندوق به سهامداران عدالت به نسبت پرداخت میزان بدهی ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش طرح دیگری در سازمان خصوصی سازی مبنی بر فروش بخشی از دارایی ها و تسویه مطالبات دولت از محل سهام عدالت پیشنهاد شده بود که بر مبنای آن تمام سهام در دست مردم آزاد خواهد شد.

پوری حسینی همچنین گفته بود، طبق قانون حدود ۴۲ میلیون نفر مشمول طرح سهام عدالت خواهند شد و مشمولانی که تاکنون سهام عدالت نگرفته اند، در آینده برای آنان نیز فراخوان داده خواهد شد، چرا که این افراد امکان دارد، پس از اتمام مهلت قانونی ثبت نام، زیر نظر کمیته امداد یا بهزیستی رفته باشند.

وی افزود: اکنون هیچ یک از افراد مشمول به تعاونی های شهرستان ها برای ثبت نام مراجعه نکنند، چرا که زمان و مهلت قانونی به اتمام رسیده و در آینده به تناسب اقدامات پیش رو، فراخوان مجدد داده خواهد شد.