به گزارش پارس به نقل از مهر، مجید بوجارزاده امروز درباره آخرین وضعیت گازرسانی به مشترکان مختلف در سطح کشور گفت: در طول چند روز گذشته متوسط مصرف کل گاز طبیعی کشور به حدود ۵۷۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته که از این میزان سهم مشترکان خانگی و تجاری حدود ۵۱۸ میلیون متر مکعب بوده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه در طول چند روز گذشته متوسط مصرف کل گاز طبیعی در سطح استان تهران حدود ۱۲۹میلیون متر مکعب بوده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی با وجود افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری اما تاکنون هیچ گونه قطعی گسترده گاز در سطح شهرهای کشور نداشته ایم.

این مقام مسئول با اشاره به محدودسازی و یا قطع گاز جایگاه های CNG، در خصوص برخی از قطعی ها و یا افت فشار گاز در برخی شهرهای غرب کشور توضیح داد: در سطح شهرستان های بانه، سقز و سردشت از توابع استان آذربایجان غربی، گاز شهری با افت و یا قطعی چند ساعته رو برو شد که هم اکنون وصل مجدد انشعابات گاز در دستور کار شرکت های گاز استانی قرار گرفته است.

وی همچنین درباره قطع گاز در برخی شهرهای استان مازندران هم گفت: در سطح استان مازندران و به ویژه برخی شهرها همچون آمل با افت شدید فشار گاز روبرو بودیم و حتی برای چند ساعت گاز شهری با افت فشار قطعی روبرو شد.

بوجارزاده همچنین با اعلام اینکه هم اکنون در سطح شهر تهران هیچ گونه افت فشار و یا قطعی گازی گزارش نشده است، بیان کرد: با افزایش مصرف گاز خانگی گازرسانی به نیروگاه ها و صنایع ها محدود شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه در شرایط فعلی روند واردات و صادرات گاز طبیعی عادی است، بیان کرد: هیچ مشکلی هم اکنون مطابق با قرارداد گاز طبیعی به ترکیه صادر می شود.

این مقام مسئول خواستار صرفه جویی جدی مردم در مصرف گاز طبیعی شد و خاطرنشان کرد: درصورتی که هر مشترک روزانه یک متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی کند، معادل ۲۰میلیون متر مکعب در مصرف روزانه گاز کشور صرفه جویی می شود.