به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای ریاست بانک مرکزی مورد تایید سنا قرار گرفت و برای اولین بار یک زن به عنوان رئیس این نهاد مالی انتخاب شد.


به گزارش الجزیره؛ جانت یلن  به عنوان اولین زنی که ریاست بانک مرکزی آمریکا را برعهده گرفته است معرفی شد.

جان زیندر، استاد اقتصاد دانشگاه نیویورک در توصیف اولین رئیس زن بانک مرکزی آمریکا گفت: " او قدرتمند ترین زنی است که از زمان کلئوپاترا تا کنون زندگی کرده است زیرا هرچیزی که برزبان می آورد و چگونگی بیان مسائل بازارهای مالی، کوه ها و تصمیمات تجاری را  دچار تغییر خواهد کرد. "



فدرال رزرو به مدت ۱۰۰ سال است که به عنوان بانک مرکزی آمریکا شناخته می شود و نقشی کلیدی را در تصمیم گیریهای سیستم بانکداری و حفظ ثبات در سیستم مالی آمریکا ایفا می کند. این سازمان از یک هیات مدیره مستقر در واشنگتن و ۱۲ بانک محلی در سراسر آمریکا تشکیل شده است که هر یک از این بانک ها یک مدیر مستقل دارند. کمیته بازار آزاد فدرال کمیته ای در بانک مرکزی آمریکا است که برای آمریکا سیاست گذاری پولی انجام می دهد.

از انتقاداتی که به فدرال رزرو وارد می شود روابط بیش از حد نزدیک با موسسات بانکی بزرگ، عدم شفافیت و عدم انجام اقدامات کافی برای خروج از بحران مالی است.

یلن که سابقه فعالیت ۳۶ ساله در پست های مختلف فدرال رزرو را دارد توسط باراک اوباما برای جانشینی بن برنانک، رئیس سابق این نهاد انتخاب شد و در ۶ ژانویه نیز از سوی سنا مورد تایید قرار گرفت.