به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ رسیدگی به تبصره مربوط به نظام مالیاتی را به پایان بردند.

بر اساس بند" ه" این تبصره، مجلس وزارت نیرو را از طریق شرکت های آبفای شهری سراسر کشور مکلف کرد، علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ یکصد ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه درای کل کشور واریز کند.

همچنین بر اساس این مصوبه نمایندگان، صد در صد وجوه دریافتی تا سقف سیصد و نود میلیارد (۳۹۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل حساب مذکور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی اختصاص می یابد.

همچنین در این بند آمده است، اعتبار مذکور بر اساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان های کشور در مقاطع سه ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین معاونت برنامه ریزی، استانداری ها و شرکت های آب و فاضلاب روستایی استان ها هزینه گردد. اعتبار مذکور حسب وصولی های صد در صد تخصیص یافته است و وجوه فوق به عنوان درآمد شرکت ذیربط محسوب نمی گردد و مشمول مالیات نمی شود.

بر اساس این بند و تبصره ۹ نیز که به تصویب وکلای ملت رسید، حکم ماده (۱۱۹) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در مورد معافیت ها و تخفیفات گمرکی در قانون امور گمرکی و در سایر قوانین مصوب جاری است.

نمایندگان همچنین در بند « ز» این تبصره، وزارت نیرو را موظف کردند که علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلووات ساعت برق فروخته شده مبلغ ۳۰ ریال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و از مشترکین برق به استثنای مشترکین خانگی روستایی و چاه های کشاورزی دریافت کنند و وجوه حاصله را به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

نمایندگان همچنین مصوب کردند منابع مذکور به عنوان درآمد شرکت های ذیربط محسوب نمی شود.