به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد هاشمی با بیان اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد سفرهای دریایی در مسیر قشم – بندرعباس است، اظهار کرد: نرخ بلیت در این مسیر حدود ۷۰۰۰ تومان است که قرار است این رقم افزایش یابد.

همچنین قیمت بلیت شناور در مسیر چارک - کیش در حال حاضر ۲۳ هزار تومان است. به گفته وی با توجه به افزایش هزینه های سرسام آور شناورها از جمله خریداری، هزینه تعمیر و نگهداری، افزایش نرخ ارز و سوخت این میزان کرایه پایین است. هاشمی با بیان این که قیمت هر شناور حدود چهار تا پنج میلیارد تومان است، گفت: این گونه شناورها معمولا ۶۰ تا ۱۲۰ نفر ظرفیت دارند و برای ظرفیت های بالای ۲۰۰ نفر نیز قیمت شناورها بالاتر است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های حمل و نقل دریایی با بیان این که در حال حاضر نرخ بلیت شناورها مناسب نیست، افزود: کار کارشناسی برای تعیین نرخ جدید در مسیر قشم - بندرعباس از هشتم بهمن آغاز شده و بعد از انجام بررسی های لازم قیمت تمام شده تعدیل و نرخ جدید مصوب و اعلام می شود که این کار حدود دو هفته زمان می برد.

وی با بیان اینکه تعیین نرخ به گونه ای انجام می شود که فشار چندانی به مسافر نیاید و از طرفی سودآوری برای صاحب شناور هم داشته باشد، خاطر نشان کرد: در نوروز سال های گذشته افزایش قیمتی در مسیر قشم - بندر عباس نداشتیم.

به گفته هاشی در مسیر های کیش - چارک، کیش - بندر لنگه و گناوه - خارک نیز شناور مسافری داریم. مدیر عامل اتحادیه تعاونی های حمل و نقل دریایی با بیان این که قیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان برای مسیر قشم - بندر عباس منطقی است، گفت: قیمت بلیت شناور در مسیر چارک - کیش در حال حاضر ۲۳ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: به تولیدکنندگان و سازندگان داخلی شناورتسهیلاتی از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر اختصاص داده می شود.