به گزارش پارس به نقل از فارس، چکیده مهمترین اخبار اقتصادی امروز به شرح زیر است:

روش جدید کاهش قیمت اینترنت/انتقال سایت های پرترافیک و پربازدید به ایران

مدیر عامل شرکت زیرساخت گفت: همکاری جدیدی بین دولت و بخش خصوصی شکل گرفته که در آن سایت های پر محتوا و پربازدید مانند آپارات که قبلا ترافیک آنها به خارج کشور می رفت، اکنون در ایران میزبانی می شود.

سقوط قیمت جهانی طلا/سکه طرح قدیم از طرح جدید گرانتر شد

قیمت جهانی طلا نسبت به دو روز گذشته ۲۰ دلار کاهش قیمت داشته است و در بازار تهران نیز قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم ۵ هزار و ۵۰۰ تومان گرانتر از طرح جدید به فروش می رسد.

هر قطعه سکه طرح قدیم روز پنجشنبه در بازار تهران ۸۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان، طرح جدید ۸۶۷ هزار تومان، نیم سکه ۴۳۸ هزار تومان، ربع سکه ۲۵۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۷۰ هزار تومان معامله می شود. در آخرین معاملات روز پنجشنبه هر دلار آمریکا ۲ هزار ۹۳۵ تومان، هر یورو ۴ هزار و ۱۵ تومان، هر پوند ۴ هزار ۸۵۰ تومان و هر درهم امارات ۸۰۳ تومان معامله شد.

نخستین سبد کالا یکشنبه توزیع می شود/ اطلاع از طریق پیامک و درگاه اینترنتی

وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه ای نحوه توزیع سبد کالای مرحله اول را که از روز یکشنبه ۱۳بهمن آغاز می شود، اعلام کرد. به منظور صرفه جویی در زمان به متقاضیان توصیه می شود، قبل از مراجعه به مراکز توزیع به دو طریق ذیل از تخصیص سبد کالا مطمئن شوند:

۱ ارسال کد ملی از طریق پیامک به شماره ۵۰۰۰۴۹۹

۲ مراجعه به درگاه اینترنتی www. yaranehkala. ir از روز شنبه مورخ ۱۲/۱۱/۱۳۹۲.

فهرست و نشانی مراکز توزیع از طریق مراجعه به درگاه اینترنتی فوق قابل دسترسی است. در صورت وجود هرگونه مشکل در دسترسی به کالا، مردم با تلفن گویای شبانه روزی ۱۲۴ در سراسر کشور تماس بگیرند.

شیب افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل ها در فاز دوم هدفمندی؛ کند یا تند؟

در حالی که برخی نمایندگان مجلس در نشست مشترک با دولت به نقل از رئیس جمهور از شیب تند اصلاح قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی خبر دادند و ارقام پیش بینی شده در تبصره هدفمندی نیز گویای همین مسئله است، وزیر اقتصاد اعلام کرد شیب اصلاح قیمت ها ملایم خواهد بود.

ماندگاری سپرده بانک ها به ۲۶ ماه کاهش یافت/ بانک مرکزی اوراق مشارکت منتشر نمی کند

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به کاهش ۲ ماهه سطح ماندگاری سپرده ها در شبکه بانکی به دلیل رشد نرخ تورم در سال گذشته و اوایل امسال، گفت: میزان ماندگاری سپرده ها از ۲۸ ماه در پایان سال ۹۱ به حدود ۲۶ ماه رسیده است.

جزئیات واردات کالاهای اساسی در ۱۰ماهه/ نیاز به ۴میلیون تن گندم در دو ماه پایانی

در بررسی جداول گمرک در ده ماهه اول سال جاری در حالی واردات برنج ۹۳ درصد رشد داشته است که بر اساس اعلام رئیس جمهور در سال جاری باید بیش از ۷ میلیون تن گندم وارد می شد اما تا به حال تنها ۲.۶ میلیون تن در ده ماهه وارد شده است.

خاطره خوشه بندی تکرار شد؛ مشمولان واقعی محروم از سبد کالایی

کاربران طی تماس تلفنی یا اعلام نظر در پی نوشت خبر سبد کالایی اعتراض خود را نسبت به نحوه توزیع سبد کالایی مطرح کردند، به گونه ای که یادآور تجربه ماجرای خوشه بندی، حفره های اطلاعاتی در سامانه های دولت و البته دردسر جدید است. وزارت صنعت سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۹۹ را برای اطلاع از دریافت یا عدم دریافت یارانه اعلام کرده است. بنابراین از صبح امروز ارسال پیامک ها آغاز شده و نارضایتی ها هم آغاز شده است، بسیاری از افراد شاهدند کسانی که پردرآمدتر از آنها هستند از سبد کالایی بهره مند می شوند، اما آنان با درجه شغلی و درآمد کمتر از دریافت سبد بی بهر ه اند، افراد برخوردار از دریافت سبد خوشحال و افرادی که مشمول این سبد نمی شوند به نحوه طبقه بندی و همچنین نحوه انتخاب مسئولان برای توزیع سبد کالایی انتقاد دارند. برخی شهروندان نیز در تماس با فارس این انتقاد را مطرح کردند به گونه ای که نیروی خدماتی با گروه شغلی ۴ یک اداره سبد کالایی را دریافت نمی کند، اما همکار وی با درجه بالاتر و حتی پست مدیریتی مشمول دریافت سبد کالایی شده است.