به گزارش پارس به نقل از مهر، در هفته منتهی به نهم بهمن ماه امسال، ۱۲۰ هزار و ۹۸۷ خریدار در ۳۷۷ هزار و ۸۰۴ دفعه به داد و ستد پرداختند. بر این اساس، ارزش معاملات ۲۷.۷ و حجم معاملات ۱۴.۶ درصد در قیاس با هفته کاری پیش از آن افزایش یافت. دفعات معاملات هم از رشدی ۲۰.۷ درصدی برخوردار شد.

در هفته یاد شده، تمامی سهام خریداری شده به صورت خرد و بلوک جابه جا شد.

همچنین از ابتدای امسال، ۱۶۷ میلیارد و ۹۲۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۸۴۹ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد پنج میلیون و ۱۷۹ هزار و ۹۴۴ سرمایه گذار، در ۱۵ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۶۳۵ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته ای که گذشت، با افزایش ۰.۹۴ درصدی به ۸۲ هزار و ۷۹۷ واحد رسید.

بر این اساس، شاخص کل از ابتدای سال تا پایان این هفته، ۴۴ هزار و ۷۵۷ واحد رشد کرد تا بازدهی ۱۱۷.۷ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند.

شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۹۶ هزار و ۷۳ واحد رسید که نسبت به هفته پیش یک درصد افزایش داشت.

در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته، بر روی عدد ۶۹ هزار و ۵۰۶ واحد ایستاد که در قیاس با هفته قبل، ۰.۷۸ درصد رشد را نشان می داد. شاخص بازار اول در هفته گذشته با ۱.۰۶ درصد و شاخص بازار دوم با ۰.۶۷ درصد افزایش همراه شد.

در هفته منتهی به نهم بهمن ماه، تعداد ۹۱۰ هزار و ۸۰ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۹۱۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. این در حالی است که از ابتدای سال هشت میلیون و ۶۶۶ هزار و ۸۳ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۸ هزار و ۶۶۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شده است.