به گزارش پارس به نقل از دنیای اقتصاد، کیفیت صرفا در فضای رقابتی شکل می گیرد؛ بنابراین دیوارکشی با اتکاء به تعرفه قطعا ما را از رسیدن و همراهی با کاروان توسعه باز می دارد.


تجربه ۳۰ سال گذشته نشان می دهد که حمایت های بی دریغ و مصلحت اندیشانه از خودروهای ملی موجب عقب افتادگی این صنعت از کاروان خودروسازان جهان شده است. به جای بالا بردن تعرفه خودرو های وارداتی، بیاییم عواملی که این بخش را ناکارا کرده است، واکاوی و بازنگری کنیم و این عوامل مخل، بازدارنده و تحمیل بارهای اضافی را از پیش روی تولید کنندگان داخلی خودرو برداریم. به جای مزاحمت و محدودیت، از آنها حمایت غیرتعرفه ای کنیم؛ زیرا این بخش که مقادیر زیادی از سرمایه های ملی را در خود جای داده، نباید تضعیف شود.


با توجه به فاکتورهای امنیت، حفظ محیط زیست، منطقی کردن قیمت ها و بالا بردن کیفیت در خودروهای هم سایز، اجازه بدهیم که خودروهایی با قدرت متوسط، مثلا حجم موتور ۱۲۰۰سی سی تا ۱۶۰۰سی سی غیرلوکس با تعرفه ۲درصد وارد شوند و برای رقابتی کردن قیمت ها بیاییم بندهای اضافی را از دست و پای تولیدکننده داخلی خودرو باز کنیم و بار اضافی را از دوش ضعیف خودروسازهای داخلی برداریم تا به تدریج رقابتی منطقی بین اتومبیل های وارداتی و خودروهای تولید داخل فراهم شود.