به گزارش پارس به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه، صحبت های خود را در ۱۱ محور ارائه کرد.

وی گفت: در بودجه دولت مجموعا ۵۸ بند الحاقی و جزء حذف یا الحاق شده است که کار مثبتی بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در ۱۱ محور از کلیات لایحه بودجه دفاع می کنم، گفت: بر اساس تبصره ۲۲ که به لایحه بودجه الحاق شد، در راستای تحقق حماسه اقتصادی پیش بینی شد ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در نفت، گاز، برق و آب انجام شود و ۲۰ حکم جدید برای حمایت از تولید، فرصت برای تنفس سرمایه و مناسب سازی فضای کسب و کار، مطلوب است.

وی در تشریح محور دوم دفاعیات خود از بودجه بیان کرد: توجه به بخش سلامت در بودجه مطلوب است؛ ۲۴ درصد به بودجه بخش سلامت اضافه شده است، ۲۲ میلیون نفر جمعیت روستایی و شهری تحت پوشش سلامت نبودند که در این بودجه تحت پوشش قرار گرفتند.

حاجی دلیگانی در تشریح محور سوم دفاعیات خود از بودجه گفت: توجه به آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی نظیر رشد ۲۲ درصدی بودجه آموزش و پرورش و نیز اختصاص ۳۰۰ میلیارد به اوقاف و ۳۰۰ میلیارد به صدا و سیما مطلوب است.

این نماینده مجلس در تشریح محور چهارم دفاعیات خود از بودجه توضیح داد: در اجرای ماده ۲۹۱ قانون برنامه پنجم، دولت اولین گام برای عملیاتی کردن بودجه برداشت؛ امسال در این بودجه ۲۵ دستگاه بودجه آنها عملیاتی شده است.

وی در تشریح محور پنجم دفاعیات خود از بودجه گفت: ۷۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه دفاعی اضافه شد که کار مطلوبی بود؛ اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای بخشی از قانون جامعه ایثارگران مناسب بود.

وی در تشریح محور ششم دفاعیات خود از بودجه توضیح داد: سعی در کاهش هزینه های جاری به میزان ۷ درصد نیز مطلوب بوده است.

این نماینده مجلس در تشریح محور هفتم دفاعیات خود از بودجه گفت: دولت به انضباط مالی توجه کرده است؛ ۲۲ درصد از ضریب های متفرقه در بودجه کاهش یافته که در اختیار دستگاه های ملی است؛ مراقبت از دست اندازی به صندوق توسعه ملی در بودجه با حساسیت انجام شده است.

حاجی دلیگانی در تشریح محور هشتم دفاعیات خود از بودجه توضیح داد: ۴۰۰ میلیارد تومان در اجرای ماده ۱۸۰ قانون برنامه جهت توازن سازی بین شهرستان ها از سر جمع بودجه برداشته شده است و اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری از محسنات بودجه است.

وی در تشریح محور نهم دفاعیات خود از بودجه بیان کرد: ۱۰ میلیارد دلار برای کنترل آب های مرزی و بهبود طرح های آب و فاضلاب اختصاص یافته است؛ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین قیر آسفالت جاده های روستایی لازم بود که اختصاص یافته است.

این نماینده مجلس در تشریح محور دهم دفاعیات خود از بودجه یادآور شد: در وثیقه تسهیلات، اسناد عادی هم توسط بانک پذیرفته می شود ضمن آنکه ۴۶۰ میلیارد تومان برای ایجاد شهرک های کشاورزی و هزار میلیارد تومان برای آب های تحت فشار اختصاص یافته است، ضمن آنکه تا ۱۱ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم از کشاورزان اضافه شده است، که مطلوب بود.

حاجی دلیگانی در تشریح محور یازدهم دفاعیات خود از بودجه گفت: یارانه بگیران ثروتمند و خارج نشینان از دریافت یارانه حذف شدند که این هم مطلوب است.