به گزارش پارس به نقل از فارس، شهروز افخمی به عنوان اولین مخالف لایحه بودجه سال ۹۳ در صحن علنی مجلس با اشاره به اصل ۴۸ قانون اساسی و همچنین ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص بهره برداری از منابع طبیعی در سطح استان ها و توزیع عادلانه در مناطق مختلف کشور به فراخور نیازها و همچنین توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و توزیع منابع عمومی به نحوی که در هر سال برنامه مناطق ۱۰ درصد رشد داشته باشند، اظهارداشت: در لایحه بودجه ۹۳ تبعیض، جریان شبه رانتی، بی عدالتی، عدم رعایت شاخص ها دیده می شود و به طبع آن در کمیسیون ها در همین راستا مصادیقی وجود داشته است که اعلام شده است.

نماینده مردم ملکان با اشاره به حوزه انتخابیه خود گفت: در شهرستان ملکان به اندازه یک شهر کوچک زیر ۵ هزار نفر، کتابخانه وجود ندارد در حالیکه این شهرستان فقط یک کتابخانه در حال بهره برداری و یک کتابخانه که اخیراً احداث شده است، دارد.

وی افزود: در مهار آبهای سطحی در برنامه پنجم توسعه تاکید شده است، شهرستان ملکان ۲ رودخانه پرآب دارد اما حتی یک متر مکعب آب سطحی آن مهار نشده است.

افخمی گفت: امکانات و اعتباراتی که برای یک استان قائل شده اند متناسب با امکانات شهرستان هم وزن نیست.

وی با تاکید بر اینکه موضوع عدالت در قانون بودجه ۹۳ رعایت نشده است، گفت: در این بودجه به اشتغال جوانان توجه نشده و درآمدهای مالیاتی، درآمدهای عمومی و درآمدهای نفتی منطبق با واقعیت نیست.

نماینده مردم ملکان با اشاره به بدهی پیمانکاران از دولت افزود: به پرداخت بدهی پیمانکاران در لایحه بودجه توجه نشده است و این در حالی است که پیمانکاران به سمت ورشکستگی حرکت می کنند لذا انتظار می رود تا دولت در این زمینه عدالت را رعایت کند.

وی در پایان گفت: در لایحه بودجه ۹۳ به آب شرب روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته کمتر توجه شده در حالیکه این موضوع بسیار ضروری است.